Gilbertreis naar Antwerpen

Gilbertreis naar Antwerpen

Foto: Peter van de Rovaart

Niet bij koffie, cake & WMO

Helaas moest ik op zaterdag 22 juni mijn plicht bij 'Koffie, Cake & WMO' in Veenendaal  'verzaken'; ik mocht als vrijwilliger  mee met de 'Gilbertreis' naar Antwerpen! Absoluut geen straf, maar een fantastische dag samen met ScootmobielClub Veenendaal, vrijwilligers en mantelzorgers.

Vroeg op, om 7.30 aanwezig zijn op het terrein aan de Vijftien Morgen. Daar stond Gilbert  ons in vol ornaat op te wachten, evenals de grote vrachtwagen die al scootmobielen en fietsen aan het inladen was, en een tourbus  waar de deelnemers in konden stappen.

Om even 8 uur werd de bus uitgezwaaid door Gilbert (die deze dag helaas andere verplichtingen anders was hij graag meegegaan) en ging het richting Antwerpen! De rit verliep voorspoedig; rond de klok van 10.30 uur waren we op de plaats van bestemming, waar we verwelkomd werden door  onze contactpersoon en verschillende deelnemers uit Antwerpen in de scootmobiel!
Ter plaatse aangekomen werden de vrijwilligers voorzien van een hes voor verkeersregelaar of een algemeen veiligheidshes, zodat de hele stoet van 30 deelnemers goed herkenbaar was voor het Antwerpse verkeer!
Op naar de koffie/thee warme chocolademelk met slagroom, en een stukje taart. Daar waren we wel aan toe met z’n allen. Na gebruik van het toilet ging het dan echt Antwerpen zelf in, waar het verkeer best hectisch was. Er waren de nodige wegomleidingen/verbouwingen, er werd stilgestaan bij enkele monumenten waar Gilbert zijn sporen had verdiend, van bierhuizen tot marktplaatsen. Er werd genoten van echte Belgische frieten bij een goed bekend staande frietkot Max, die zomaar bij zijn normale omzet van die dag er 32 porties bij kreeg - terwijl hij helemaal in zijn eentje stond. Het verliep allemaal van een leien dakje.

We maakten de route voor zover mogelijk af, er waren hier op zaterdag ook markten, festivals en braderieën, dat gaf grote hilariteit onder de deelnemers! Zonder kleerscheuren zijn we er doorheen gekomen, en voor we het wisten waren we weer bij de bus en vrachtauto aangekomen, en werd de rit in omgekeerde volgorde gemaakt. Echter niet voordat een opmerkzame passagier ons attent gemaakt had op een schitterend stadsstrand dat op deze dag zeer druk bevolkt was.
Om ongeveer 18.00 uur waren we weer op honk, waar voor de liefhebbers nog een gezamenlijke Chinese maaltijd klaar stond, en een ieder tevreden huiswaarts ging.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.