Voor de ondernemer

20 april 2020

Voor de ondernemer

Foto: Peter van de Rovaart

Afgelopen woensdag stond er een mooie foto in de Rijnpost met de vlaggenlijn als  stimulans  voor de inwoners om maar vooral bij de ondernemers van Veenendaal hun inkopen te doen. De dag dat deze foto gemaakt werd was het 10 graden warmer dan afgelopen zaterdag, en stonden we op de grens van Stichts & Gelders Veenendaal...

Zaterdag 18 april stonden we in wintertrui & winterjas op verschillende plekken in het centrum, met dezelfde vlaggenlijn om de ondernemers het bekende Hart onder de Riem te steken!

Gelukkig was er een goede fotograaf/filmer om alles op beeld vast te leggen; zo werd er 10 minuten stilgestaan bij de ingang van het centrum (kerkewijk-hoofdstraat). De vlaggenlijn werd uitgerold volgens het 1.5 meter principe, gecontroleerd door onze fotograaf/cineast en op beeld vastgelegd. Na het inhalen van de vlaggenlijn liepen we weer verder, bij elkaar blijven op 1.5 meter afstand is soms best lastig!

Ondertussen werden er praatjes gemaakt met deze en gene, van standplaats gewisseld. Nu naar de Scheepjeshof, waar we verschillende ouderen zagen zitten; de één verveelde zich stierlijk, de ander mocht al een maand niet werken omdat hij tot de risico groep behoord!
Passanten keken en namen de tekst in zich  die op de vlaggen lijn stond.

Hierna ging het richting Van Kreelpoort (hier was het uitgestorven), via het Stadsstrand (Daisy’s was dicht, maar via de mail is er wel ijs te bestellen hoor!) Onze volgende halte was het punt waar Hoogvliet en Action hun ingang hebben; ook hier weer een praatje met deze en gene. Na 10 minuten werd de lijn op een nette manier aan een paar aanwezige bomen vastgemaakt (Baukje was weer op alles voorbereid). Zo vertrokken we weer richting onze warmere woningen, maar niet alvorens een tussenstop gemaakt te hebben bij een plaatselijke ondernemer waar een lekker bakje kibbeling genuttigd werd.

(O ja, de vlaggenlijn werd om 16.00 uur losgeknipt en opgeruimd. De vlaggen waren schoongespoeld door een paar regenbuitjes - die weer goed voor de boeren zijn; dan gaat het gras weer groeien!)

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.