Dag van de Verpleging in Coronatijd

Dag van de Verpleging in Coronatijd

Foto: Tilmann van de Loo

12 mei 2020

Voorbereidende werkzaam heden werden op tijd in gang gezet. Er werd geknutseld, geschilderd en afgedrukt; we waren er allemaal druk mee. De achterban knutselde achter de computer, anderen op zeil, op papier, en ook de bestelling ging de deur uit.

Na moederdag kon de bestelling opgehaald worden, gelukkig was er een auto ter beschikking (dank Tilmann) om de taarten heelhuids op de plaats van bestemming te krijgen!

Foto: Peter van de Rovaart

Zo werd onze eerste halte verzorgingshuis De Engelenburg een geschikte locatie voor een foto moment waar iemand de taart in ontvangst kon nemen. De andere lokaties (De Meent & Het Boveneind) waren strenger in hun deur beleid; de taart werd op een rek/bak gezet, de deur ging achter ons dicht, en iemand van de zorg haalde de taart op. Bedankt en tot ziens!

Een ander verhaal speelde zich af bovenaan de markt, waar een dame en een heer in de persoon van Baukje en Ary Jan Breur een groot spandoek vasthielden met een boeiende tekst, die door vele bezoekers van de markt werd opgemerkt en gelezen! Ary Jan werd vervangen door Toke, Ary-Jan werd fotograaf; ieder doet waar hij het beste in is!

Foto: AJ Breur

Op gepaste afstand(1.5 meter) stond de sta tafel met dienblad en een klein cadeautje in de vorm van een Button, vastgespeld op een kaartje met de oproep om de petitie voor onze Helden te tekenen!

Foto: Baukje Hiemstra

's Middags werd er nog een taart naar Rhenen gebracht, vanavond worden de hier en daar geplaatste borden nog verwijderd (die door Baukje in alle vroegte zijn opgehangen), en zo komt er weer een einde aan de dag van de verpleging in Coronatijd!

Over de betekenis van deze dag (vroeger en nu) verwijs ik u graag naar de uitzending van Andere Tijden van afgelopen zondag.

Teken de petitie #BeloonDeHelden

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.