De zorg verdient meer dan alleen applaus!

30 augustus 2020

De zorg verdient meer dan alleen applaus!

Foto: SP

Nadat de Pensioenfolders de deur uit waren, kwam onze voorzitter Baukje met een ludiek plannetje tijdens de bestuursvergadering: Elk bestuurslid kreeg een stapeltje met gebonden flyers over de grote zorgaktie: DE ZORG VERDIENT MEER DAN ALLEEN APPLAUS!!!

Een indrukwekkende flyer van het Hoofdkantoor over de mensen in de zorg die het voortouw hebben genomen  voor het verzorgen van de patiënten op de IC en de bewoners in de verzorgingshuizen. Dat had een grote impact op hen, zij kregen op een avond een groot applaus! Maar… verdere beloning bleef uit.

Verschillende stemmingen in de 2e kamer hadden geen resultaat voor een effectievere beloning! Er was zelfs een stemming waarbij de COALITIE het presteerde om weg te lopen voor hun verantwoordelijkheden! De laatste stemming bleef op één stem hangen! Nee, de mensen in de zorg kregen geen structuele loonsverhoging, wel een bonus van 1000 euro, waar ze nog een poosje op moeten wachten! Donderdag 27 augustus werd nog de belofte gedaan van een bonus van 500 euro (alvast uitgelekt voor de begroting van Prinsjesdag).

Foto: SP Veenendaal

Bij de voorzitter waren inmiddels een paar duizend flyers binnengekomen die we op een ludieke manier gingen verspreiden! Dat ging via fietsbel acties tot aan bezoeken van poliklinieken en verzorgingshuizen, parkeergarages en natuurlijk de in het week-einde gehouden straatacties met een ijsje, koffie en ander lekkers toe!

Vrijdagmiddag om 16.00 uur waren de laatste flyers uitgedeeld. Dank aan allen die hun beste beentje hebben voorgezet: Alja, Yolande, Frits, Baukje, Nico, Ary Jan, en alle mensen die ik nog vergeten ben!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.