Campagne voeren op een andere manier

Foto: SP Veenendaal

Daar zitten we dan.
Midden in de Coronatijd Campagne voeren
Hoe moeten we dat nu weer aanpakken?

Bij verschillende bestuursvergaderingen was het al eens gevraagd, of we wilden meehelpen met bellen. Na enig aarzelen toch maar eens ja gezegd. (Nog nooit gedaan, maar ik zal het wel kunnen - Pippi Langkous)

Op een zaterdag kregen we instructie via een Zoom bijeenkomst vanuit Amersfoort, gevolgd door enkele printvoorbeelden, zodat we aan de slag konden . Gelukkig stonden hier ook nog telefoonnummers bij, waardoor we de mensen van het bel-team ook konden bereiken. Ik vermoed wel dat deze mensen over engelen geduld beschikken!

Eenmaal aan de gang, loopt alles van een leien dakje!
Zelf bel ik elke avond (als er geen andere SP activiteiten zijn) en op
de zaterdagmiddag ook nog 2 uurtjes!
Als je eenmaal ingelogd bent, gaat het snel, van voice-mail  tot gesprekken
van een kwartier; van mensen die heel veel van de SP weten, van wat is SP?

Ook wordt je automatisch gestuurd van Amsterdam naar Hypolytushoef, van Zeeland tot Rotterdam. En dat allemaal vanaf je eigen bureaustoel computer/telefoon thuis! Zo kom je nog eens organisatiesecretarissen tegen van uit het Noorden tot ook hier weer uit Zeeland!

Als je eenmaal bezig bent, krijg je een belscript voor je neus, wat je allemaal kan vragen, tips voor een volgende beller kunt achterlaten tot ledenwerven
aan toe. De volgende dag krijg je van het bel-team te horen hoeveel mensen er gebeld zijn door de hele groep, wat de resultaten zijn van de vorige avond.

Heel langzaam zien we het aantal sympatisanten die niet gebeld zijn zakken; van 50.000 tot nu ongeveer 30.000!
Dus wie het leukt lijkt om te doen: Bel mee!

Geef je op bij Baukje, en zij geeft je door aan het landelijke bel-team!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.