De oorlog is nu 100 dagen oud

6 juni 2022

De oorlog is nu 100 dagen oud

Foto: Dick Roodbeen

Nog steeds wordt de Vredesvlag getoond aan het publiek iedere zaterdagmiddag nabij de zandbak in het centrum! Een uurtje voor de Vrede staan er mensen van Veenendaal voor Vrede om aandacht te vragen tegen de oorlog, niet alleen in de Oekraïne maar over de hele wereld! Dat het begonnen is na de inval van Rusland kwam, omdat de mensen uit de Oekraïne wel heel dichtbij ons Europeanen voelen!

Helaas was het afgelopen vrijdag dus 100 dagen na de inval!

Wegens ziekte, vakantie, huurevenement in Veenendaal Zuid, waren er maar twee mensen beschikbaar die een uurtje konden staan! We zijn alvast opzoek naar mensen die ook een 1/2/uurtje kunnen of willen staan, de Vrede is immers voor ons allemaal, niet alleen voorbehouden aan de mensen van Veenendalers voor Vrede, maar aan alle mensen die de Vrede een warm hart toedragen!

Ik denk b.v. aan kerkgangers, padvinderij en andere groeperingen met een warm hart voor de samenleving, de vluchtelingen zelf misschien, die ook Vrede in hun land willen?

Wat betekent een half uurtje met de vlag staan, waxinelichtjes uitdelen en een vriendelijk woord, een kort gesprek met de mensen in het centrum, in de hectiek van de zaterdag voor u ?

Doe mee!

De foto boven is met dank aan Dick Roodbeen.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.