Team SP blijft actief in de zomer

20 juli 2015

Team SP blijft actief in de zomer

Foto: Baukje Hiemstra

'Zomervakantie' is een woord dat ze bij de SP niet kennen. Ook in de zomermaanden blijft Team SP actief: een jaar is meer dan alleen de vergaderkalender van de gemeenteraad.

Met enige regelmaat blijven de vrijwilligers van SP-Afdeling Veenendaal opduiken in het Koopcentrum of op andere plekken in Veenendaal, om met mensen in gesprek te gaan over verschillende onderwerpen. Zoals de bewustwordingscampagne: 'Er is Genoeg voor Iedereen', of over de invoering van een eventuele koopzondag in Veenendaal.

Ondertussen is er op de website, veenendaal.sp.nl, ook van alles te beleven. Er zijn enquêtes over de mogelijke zondagopenstelling van supermarkten, en over de zorgkosten naar aanleiding van veranderingen in het sociale domein. Ook is er een poll, naar aanleiding van een idee van Evert Davelaar - alias 'De Boveneinder'.

Zoals gebruikelijk schrijft fractievoorzitter Jan Breur ook weer een reeks politiek-filosofische verdiepingsartikelen, aan de hand van een thema. Het thema van dit jaar is 'De Staat' (Politeia) - naar Plato.
Eerdere thema's waren 'Het Kapitaal' en 'Tien Geboden'.

Al met al zit SP Veenendaal ook deze zomer niet stil. Er is genoeg te doen tussen de Kadernota en de start van het nieuwe politieke jaar...

Foto: SP Veenendaal