De Veense Kamer

24 maart 2017

De Veense Kamer

Foto: Jan Breur

Gisteren (donderdag 23 maart) is de nieuwe Tweede Kamer geïnstalleerd. De Nederlandse kiezers hebben maarliefst vier zetels gegund aan mensen die een bijzondere verbinding hebben met Veenendaal. Dat is er één meer dan in 2012. Langzaam maar zeker ontstaat er een 'Veense Kamer'...

Carla Dik-Faber, Roelof Bisschop en Bram van Ojik - respectievelijk ChristenUnie, SGP en GroenLinks - waren in 2012 ook al de Kamer ingekozen. Hen is na de verkiezingen van 15 maart jongstleden ook weer een zetel gegund.
Dit gezelschap wordt anno 2017 aangevuld met een wel heel bijzonder iemand: de SP'er Sandra Beckerman.

Sandra Beckerman: Veense held in Groningen

Foto: Jan Breur

Sandra Beckerman is afkomstig uit het Franse Gat. Haar basisschool was 'de Klimop', en het Rembrandtcollege was haar middelbare school. Op een gegeven moment 'verdween' ze naar Groningen, waar ze in 2015 de lijstaanvoerder van de SP was bij de Provinciale Statenverkiezingen. Onder haar leiding werd de SP de grootste partij in de provincie Groningen; ondermeer vanwege de felle strijd die de SP met de Groningers aanging tegen de NAM, die omwille van de gaswinning aardbevingen in de provincie veroorzaakt en huizen kapotmaakt.

In de Tweede Kamer zal Beckerman de strijd tegen de NAM voortzetten. In haar portefeuille zitten de onderwerpen wonen, leefbaarheid, krimp, energie en gaswinning.

Voor een thema-avond van de SP, die eerder deze maand plaatsvond in Plein Zuid - in haar oude wijk, het Franse Gat, heeft zij een video-boodschap ingesproken. Deze is te bekijken op de Facebookpagina van SP Veenendaal.

Dylan blijft in Veenendaal...

Foto: Enna van Duinen

Het Veense VVD-raadslid Dylan Lochtenberg was ook verkiesbaar op 15 maart. Hij stond op de 77e plek op de kieslijst van de VVD, en greep "net" naast een zetel. Hierdoor blijft hij dus behouden voor Veenendaal.

SP-afdeling Veenendaal wenst de Veenendalers die wel gekozen zijn - Carla Dik-Faber, Roelof Bisschop, Bram van Ojik en, in het bijzonder, Sandra Beckerman - veel plezier in het Haagse en succes bij het vervullen van hun eervolle taak.
Opdat Veenendaal maar goed vertegenwoordigd mag worden!

VIDEO's

FOTO's