Actie: Red ons stadsstrand

26 mei 2017

Actie: Red ons stadsstrand

Foto: SP Veenendaal

Meer dan 1.000 handtekeningen in 1 dag!

Nadat de gemeenteraad vorige week besloot dat het stadsstrand gehalveerd moet worden, is de SP een handtekeningenactie gestart. De SP vindt dat het stadsstrand intact moet blijven; het is een belangrijke attractie in het centrum. De petitie is te tekenen op www.redonsstadsstrand.nl.

De petitie bleek direct een groot succes; de teller staat inmiddels op meer dan 1250 handtekeningen. Daarvan zijn er ruim 1000 al op de eerste dag gezet. Met ingang van dit weekend zal er naast de online petitie ook de mogelijkheid zijn om 'ouderwets' te tekenen. Gedurende dit weekend zullen vrijwilligers van de SP in het centrum, en met name bij het stadsstrand, aanwezig zijn met papieren handtekeningenlijsten.

Initiatiefnemer van de petitie is SP-raadscommissielid Sietse van der Bij. Hij heeft in de raadszaal ook gepleit voor behoud van het stadsstrand: “Als je de helft van het stadsstrand afhaalt, hou je alleen maar een zandbak over.” Fractievoorzitter Jan Breur is het met hem eens: “Een half stadsstrand is geen stadsstrand.”

teken de petitie

Het stadsstrand moet behouden blijven.