Winter Wonderstrand

26 december 2017

Winter Wonderstrand

Veenendaal on Ice

Of het nu vriest of dooit, Veenendalers kunnen schaatsen. Van vrijdag 15 december 2017 t/m zaterdag 6 januari 2018 is er een overdekte schaatsbaan van 500m2 met echt ijs in het centrum van Veenendaal. De baan ligt op het Stadsstrand.

'Veenendaal on Ice' is een succes. Veenendalers, jong en oud, wagen zich dagelijks op de ijsbaan. Wat de SP betreft, mag deze spectaculaire ijsbaan jaarlijks terugkeren naar het Veen! Maar of andere partijen dat ook (echt) willen?

Onzekere toekomst...

Foto: SP Veenendaal

Om 'Veenendaal on Ice' in de toekomst ook te laten plaatsvinden, zullen er nog wel wat obstakels moeten worden weggenomen. Obstakels die een partij als de VVD ofwel over het hoofd ziet, ofwel verzwijgt.

In een filmpje op Facebook laat de VVD weten dat ze graag evenementen op zondag willen - zoals 'Veenendaal on Ice'. Ze vertellen er niet bij, dat het mede de VVD was die de afgelopen twaalf jaar ervoor gezorgd heeft dat er per jaar niet meer dan zes evenementen op zondag mogen zijn. Daardoor moet 'Veenendaal on Ice' nu diverse zondagen haar deuren gesloten houden.

Daarenboven beslaat de ijsbaan het volledige stadsstrandterrein (en zelfs ietsje meer). De VVD heeft niet genoeg geld over om het complete stadsstrand te behouden en gaat voor driekwart strand. Dus zal 'Veenendaal on Ice' in de toekomst niet meer kunnen plaatsvinden, ofwel flink moeten inkrimpen.

Red Ons Stadsstrand en Veenendaal on Ice

Foto: SP Veenendaal

De SP wil juist het volledige stadsstrand behouden, en deed de afgelopen zomer mee met de actie 'Red Ons Stadsstrand', die bijna elfduizend handtekeningen had ingezameld voor behoud van het volledige stadsstrand. Ook was de SP van begin af aan voorstander voor een onbeperkt aantal evenementen op zondag.

In het komende jaar vinden er op 21 maart verkiezingen plaats voor de Gemeenteraad. Een stem op de SP is een stem om 'Veenendaal on Ice' in volle sterkte terug te kunnen laten keren - en dagelijks schaatsplezier te bieden in 't Veen!

Reacties

beste mensen, mogen we de 'duimpie' foto op deze pagina gebruiken voor een bericht over Gilbert on Ice 2018-2019? Dat zou fijn zijn!

alvast bedankt voor jullie reactie,
Roeland Tameling