Erik's Zilveren Tomaat

Erik's Zilveren Tomaat

Foto: Jan Breur

Nagelaten aan Enna

Op koningsdag 2018, een dag voor zijn overlijden, besprak SP'er Erik Ottink een aantal zaken met afdelingsvoorzitter Baukje Hiemstra. Er moesten wat zaken worden afgehandeld. Afgelopen donderdag (7 juni) werd er uitvoering gegeven aan zijn laatste wens - aangaande de Zilveren Tomaat die hem in september werd toegekend.

Wat Erik betreft, had de afdeling de Tomaat verdiend. Na zijn overlijden zou de Tomaat dus binnen de afdeling moeten blijven. Maar welke SP'er zou hem bij zich mogen dragen?

Omdat Erik vaak te horen had gekregen dat zijn komst in de partij voor nieuw elan had gezorgd - en hij dit nieuwe elan zag in Enna van Duinen - was de keuze snel gemaakt.
Tijdens het extra fractieoverleg van donderdag 7 juni kwam afdelingsvoorzitter Baukje Hiemstra dan ook langs om deze bij haar op te spelden. Dit was een verrassing voor de fractie als geheel - en Enna in het bijzonder.

Enna heeft een blog geschreven over deze eer.

Foto: Cor van Londen

SEPTEMBER 2017: Uitreiking van de Zilveren Tomaat aan Erik Ottink.
VLNR: Afdelingsvoorzitter Baukje Hiemstra, Erik Ottink, Tweede-Kamerlid Frank Futselaar, gemeenteraadslid Jan Breur.

Foto: Jan Breur

JUNI 2018: Overdracht van de Zilveren Tomaat aan Enna van Duinen
Staand: Raadscommissielid Enna van Duinen, Afdelingsvoorzitter Baukje Hiemstra; zittend: Raadscommissielid AJ Breur, Chantal van Lokven.

Verwante artikelen: