Breur: "We moeten de VVD tegenhouden!"

12 maart 2019

Breur: "We moeten de VVD tegenhouden!"

Foto: Baukje Hiemstra

"De VVD heeft een puinhoop gemaakt van het land, en van de provincie." Dit zei Jan Breur, kandidaat-Statenlid namens de SP, tijdens de live-uitzending op Facebook op 11 maart jongstleden. De SP'er roept iedereen op om volgende week woensdag, 20 maart, te stemmen voor de Provinciale Staten en zo de VVD naar huis te sturen.

In de uitzending bracht Breur in herinnering wat er onder verantwoordelijkheid van de VVD was misgegaan. "De BTW-verhoging, de divindendbelasting, de energierekening, noem maar op," aldus Breur. "En in de provincie zijn ze even erg. Er is tien miljoen euro verdwenen bij de Uithoflijn - die sowieso één groot fiasco is - er zijn allerlei prestigeprojecten die niet goed zijn doorgerekend, dus waarschijnlijk veel meer gaan kosten... Het kost klauwenvol gemeenschapsgeld dat beter aan nuttiger dingen besteed had kunnen worden, dus dat moeten we tegenhouden."

Tijdens de uitzending bracht Breur ook in herinnering dat de Provinciale Jaarrekening van 2017 nog steeds niet is opgeleverd. De gedeputeerde van Financieën, die hiervoor verantwoordelijk is, is VVD'er Dennis Straat. Hij heeft ook mobiliteit in zijn portefeuille, en is hoofdverantwoordelijk voor de historische puinhoop waarin de provincie Utrecht momenteel financieel en bestuurlijk verkeert.
In december heeft de SP een telraam aangeboden aan Dennis Straat, omdat hij schijnbaar nog moet leren tellen...

Breur en zijn mede-presentator Yolande de Meer (ook kandidaat-Statenlid) blikten ook vooruit op de activiteiten die nog komen tot aan de verkiezingen van 20 maart. Zo zijn zij beiden op woensdag 13 maart aanwezig op een gespreksavond in het gebouw van OVJ aan de Populierenlaan 2a in Rhenen; aanvang vanaf 20:00u. Tegelijkertijd komt kandidaat-Statenlid Tilmann van de Loo in actie bij de Pubquiz van Cultureel Café in Brasserie 'de Plantage' aan de Markt in Veenendaal.
Op zaterdag 16 maart is TEAM SP de hele dag aanwezig in de Hoofdstraat van Veenendaal.
De volgende uitzending van Facebook Live met de SP is op maandag 18 maart, rond 20:00u, op facebook.com/SPVeenendaal.

Bekijk hier de Uitzending van 11 maart