Samen verder naar het congres

26 november 2019

Samen verder naar het congres

Foto: Jan Breur

Samen de weg naar boven hervinden...

Op 14 december vindt het landelijke congres van de SP plaats. Hier wordt het congresstuk 'Samen Verder' vastgesteld, over de staat van de organisatie en het herstel van de klappen die we bij de afgelopen verkiezingen hebben gehad. Ook wordt bekend gemaakt wie er zitting gaan nemen in het nieuwe partijbestuur.

Hiervoor kon gestemd worden op de ledenvergaderingen, die de afgelopen week plaatsvonden in alle SP-afdelingen. Afdeling Veenendaal hield haar ledenvergadering op maandag 18 november.

Foto: Jan Breur

Voor afdeling Veenendaal zijn deze verkiezingen bijzonder spannend. Onze 'eigen' Walter Siemons is namelijk kandidaat-bestuurslid. Het is voor het eerst dat er op een Veenendaler gestemd kan worden voor een functie in het landelijke partijbestuur.

Foto: AJ Breur

Ook Sunita Biharie uit Apeldoorn is verkiesbaar als bestuurslid. Zij is misschien wel het bekendste gemeenteraadslid van Nederland. Afgelopen woensdag, 20 november, was ze in Veenendaal - waar ze deelnam aan het Novemberdebat.

Foto: Jan Breur
Wie in ieder geval niet in het nieuwe bestuur zal terugkeren, is partijvoorzitter Ron Meyer. Na het verlies bij de verkiezingen van het Europese Parlement, besloot hij zich niet herkiesbaar te stellen als voorzitter of lid van het partijbestuur. Afgelopen zaterdag, 23 november, was zijn laatste partijraad als voorzitter van de SP.

Foto: Jan Breur

Hier sprak hij onder andere met Dirk van Duppen en Johan Hoebeke; de schrijvers van het boek 'De Supersamenwerker'. Zelf werd hij toegesproken door partijsecretaris Lieke Smits. Bij de borrel na afloop werd zijn favoriete snack geserveerd: frikandel speciaal.

Foto: Jan Breur

Voor zijn opvolging zijn twee mensen in de race: Jannie Visscher uit Eindhoven en Patrick van Lunteren uit Breda.
Wie van de twee het gaat worden... dat wordt op het congres van 14 december bekendgemaakt...

Wordt vervolgd...