Nico van Ginkel-prijs 2020

Nico van Ginkel-prijs 2020

Foto: Jan Breur

YOLANDE DE MEER

De Nico van Ginkel-prijs is dit jaar toegekend aan Yolande de Meer. De uitreiking vond plaats op de nieuwjaarsbijeenkomst van SP-afdeling Veenendaal, afgelopen woensdag (22 januari) in Wijkcentrum de Eglantier. Jaarlijks wordt de prijs uitgereikt aan mensen die zich op een bijzondere wijze inzetten voor de Veense SP.

In eerste instantie hielp Yolande als niet-lid van de SP mee met verschillende acties, en zette zelf 'Koffie, Cake & WMO' op. Ze vond in de SP een bondgenoot in haar strijd voor een rechtvaardige WMO. Eenmaal lid geworden ging het hard. Ze verbreedde haar interessegebied, werd in het afdelingsbestuur gekozen en werd zelfs kandidaat voor de Provinciale Statenverkiezingen. Bovendien staat zij de gemeenteraadsfractie van SP Veenendaal bij met raad en daad - en is een zeer gewaardeerd lid van het team.

Yolande naast oud-penningmeester Nico van Ginkel, naar wie de prijs vernoemd is...

De Nico van Ginkel-prijs is genoemd naar Nico van Ginkel; één van de oprichters van de Veense SP. De prijs is ingesteld naar aanleiding van zijn afscheid als penningmeester in 2017.