Regenboogzebrapad feestelijk geopend

Regenboogzebrapad feestelijk geopend

Foto: SP Veenendaal

In Veenendaal is iedereen welkom

Met een luide knal van de confettibuizen is op woensdag 6 juli het eerste regenboogzebrapad van Veenendaal officieel geopend. Met het zebrapad laat de gemeente weten dat iedereen welkom is in Veenendaal. Namens de SP was fractievoorzitter Jan Breur aanwezig bij de opening.

Wethouder Dylan Lochtenberg viel de eer ten deel om voorafgaand aan de opening een toespraak te houden. "Helpt zo'n zebrapad?" Vroeg hij zich retorisch af. "Mensen die LHBTI accepteren hebben het niet nodig, en mensen die tegen zijn overtuig je er niet mee. Maar als er maar één persoon is, die zich dankzij zo'n zebrapad geaccepteerd voelt, is dat het al waard."

Foto: SP Veenendaal

Voor de SP is de acceptatie en inclusie van ieder mens in de samenleving van groot belang. Gelijkwaardigheid is één van de kernwaarden van de partij; discriminatie is uit den boze. Daarom staat de handtekening van fractievoorzitter Jan Breur ook onder het Regenboogstembusakkoord, en is SP Veenendaal aangesloten op de Rainbow Vote.

"Kennelijk is het accepteren en respecteren van anderen nog heel ingewikkeld voor sommige mensen," aldus Breur. "Ook in Veenendaal, helaas. Daarom is het belangrijk om te laten zien dat uitsluiting niet onze norm is, en dat iedereen welkom is in Veenendaal."

Zie ook: