Veense Lijsttrekker

Veense Lijsttrekker

Foto: Anne-Marie Mineur

Voordracht Jan Breur aanvaard

Tijdens de regioconferentie op 3 december hebben de afgevaardigden van de Utrechtse afdelingen van de SP de kandidatenlijst voor de Statenverkiezingen vastgesteld. Veenendaler Jan Breur werd verkozen tot aanvoerder van een mooie gevarieerde lijst met kandidaten uit de hele Provincie.

Sinds 2006 is Breur fractievoorzitter in de gemeenteraad van Veenendaal, en dit jaar is hij toegetreden tot Provinciale Staten als opvolger van Andrea Poppe. In het dagelijks leven werkt hij voor een onderzoeksbureau. Breur is getrouwd en heeft twee kinderen.

Foto: Anne-Marie Mineur

In zijn toespraak blikte Breur terug op het jaar waarop hij reeds in de provincie meedraait. De niet-aflatende strijd om het Openbaar Vervoer weer in publieke handen te krijgen, het verzet tegen de vernieling van de natuur op het Verweliusterrein en bij Amelisweerd, en de successen: meer geld naar de dierenopvang en er worden eisen gesteld aan de hoeveelheid en omvang van sociale huurwoningen in de provincie.

Breur: "Die inzet van de afgelopen tijd gaat door naar de toekomst. Wij hebben het beste programma voor het OV, voor wonen, voor de natuur, voor de energie, voor de boeren, voor recreatie, voor de fietsers, voor de student, voor iedereen. Wij gaan een duidelijk signaal afgeven: dit is niet het Utrecht van de asfaltfetisjisten, van de huisjesmelkers of de projectontwikkelaars, dit is ONS Utrecht!"

Naast Breur staat er nog een Veenendaler op de provinciale kieslijst van de SP: Baukje Hiemstra. Zij staat op plaats 22.

Zie ook:

veenendaal.sp.nl: