Wat een week!!!

22 november 2023

Wat een week!!!

SP knalt in de campagne

Vandaag is het zover. Verkiezingen voor de Tweede Kamer.
Misschien heeft u al gestemd, misschien moet u nog stemmen.
De afgelopen week heeft de SP keihard gewerkt om mensen op te roepen om SP te stemmen. Stormen zijn getrotseerd.
Voor een beter, eerlijker en socialer Nederland!

Woensdag

Foto: SP Veenendaal / Tilmann van de Loo

Op woensdag zijn Toke en Tilmann naar Aller Erf gegaan, om sponsjes en flyers uit te delen. En om in gesprekken aan te gaan met de mensen daar.
"Mensen maken zich echt druk over wonen en de zorg," vertelt Tilmann. "Vooral de hoge huren en de boodschappen worden vaak benoemd."

DONDERDAG

Foto: AJ Breur / SP Veenendaal

Nederland moet niet alleen vanuit Den Haag socialer worden gemaakt; ook in Veenendaal kan er een tandje bij. In de gemeenteraad deed Sietse van der Bij namens de SP daar voorstellen voor. En hij overhandigde een symbolische cheque aan wethouder Stroobosscher, met de oproep om meer winkels aan te sluiten op de Veenendaalpas.

Vrijdag

Foto: Baukje Hiemstra

Afgelopen vrijdag stonden we op de markt op het Bruïneplein met onze postertafel. We vroegen de bezoekers welke van de vier onderwerpen voor hen het meest belangrijk is: goede zorg, armoede, wonen of ongelijkheid. Dit leidde tot een aantal mooie gesprekken.

Zaterdag

Foto: Baukje Hiemstra

Terwijl Toke in Veenendaal flyers en molentjes uitdeelde, ging Baukje met een groep andere SPers uit onze provincie langs acht verschillende plaatsen om daar flyers uit te delen en met mensen in gesprek te gaan.

Foto: SP

Een bus reed langs langs verschillende plaatsen. Overal stapten de SP'ers uit, en na hun verblijf stapten er weer meer SP'er in. Op naar de volgende plaats. Waar de bus stopte, werd het goede woord verspreid: maak Nederland sociaal, leefbaar en betaalbaar; maak de overheid weer betrouwbaar.

Maandag

Foto: SP

Op maandag verscheen onze eigen Walter in Ede, om daar de campagne te versterken. Samen met zijn collega's van het landelijke SP-hoofdkwartier. Een goede week eerder kwamen ze in actie in Veenendaal, op het Bruïneplein.

Dinsdag

Foto: SP

En op dinsdag was de SP - inclusief lijsttrekker Lilian Marijnissen - in grote getale aanwezig in Utrecht. Dit keer om in Overvecht nog eens flink van zich te laten horen. En nu maar hopen op een goede uitkomst.

"Veel mensen twijfelen nog wat ze moeten gaan stemmen," vertelt Sandra Beckerman; het kandidaat-Kamerlid van de SP dat in het Franse Gat is opgegroeid. "Maar zorg dat jij geen spijt krijgt van jouw stem," roept ze op. "De beste strategische stem is een stem op de SP. Want alleen met jouw stem kunnen we de huren verlagen, de leegstand aanpakken en zorgen dat huisjesmelkers niet schathemeltje rijk worden met onze huizen."

programma

samenvatting