Referendum; Hoofdstraat, 26 maart 2016

29 maart 2016

Referendum; Hoofdstraat, 26 maart 2016

Foto: SP Veenendaal

Voorbereidingen zijn getroffen,vergunning aangevraagd,standplaats geregeld,een kraam gehuurd en het zonnetje besteld. Van alles waren we zeker, behalve het laatste... maar die bestelling is ook goed gekomen...

Foto: SP Veenendaal

De kraam was al snel beplakt met krantenartikelen van meer tegenstanders, de koffie/thee  werd ook gebracht,we stonden klaar om aan het werk te gaan toen de eerste passant (uit Barneveld) al langs kwam om te vragen waarom we als partij tegen het Associatieverdrag zijn. Dat kwam er prima uit, we waren goed voorbereid. Het echtpaar kon goed geïnformeerd en voorzien van spons, pen en winkelwagenmunt huiswaarts keren.

Foto: SP Veenendaal

Daarna werden er de nodige kilometers afgelegd met de flyers en de vraag of de passanten klaar waren voor het Referendum.

Foto: SP Veenendaal

Verschillende mensen zeiden 'ja'... (het wordt nee); kwam er achteraan. Publiek keek ook af en toe verstoord op met een uitdrukking op het gezicht van 'waar hebben jullie het over?' Sommige jongeren interesseerde het helaas niet; anderen wilden er weer meer van weten.

Foto: SP Veenendaal

Boven aan de markt sprak ik een oudere heer die vertelde dat het voor hem weinig zin meer had, omdat hij over drie weken 90 jaar hoopte te worden, maar hij ging wel stemmen,omdat hij voor de jeugd er het beste van hoopte. Hij had in het verleden helaas andere dingen meegemaakt. Ik heb zo ruim een kwartier met deze meneer staan praten. Het stemt tot nadenken!

Foto: SP Veenendaal

Op de terugweg naar de kraam nog bekenden tegengekomen die zich wat meer in de partij wilde verdiepen. Hem aangeraden om via de site informatie te verzamelen; zowel plaatselijk als landelijk. We hebben er graag nieuwe leden bij!

Foto: Jan Breur

Tussendoor nog genoten van de koffie en broodjes die Baukje voor ons had meegenomen, even bijkomen in het zonnetje,en regelmatig de hoofdstraat in met onze '3x Nee'-boodschap!

Foto: SP Veenendaal

Na afloop even de dag door gesproken bij ons plaatselijke warenhuis onder het genot van koffie of warme chocolademelk (met slagroom).

Foto: SP Veenendaal

Een nuttige dag geweest,veel kunnen vertellen… En we hebben ons weer laten zien in de Hoofdstraat.
Komende week zullen we ons nog hier en daar laten zien met een huis aan huis actie, dus mensen: let op de SP!

Foto: SP Veenendaal

Lees ook het nieuwsbericht:
Meer informatie:

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.