Pubquiz 2019

14 maart 2019

Pubquiz 2019

Foto: AJ Breur

Op 13 maart was het weer zover, de jaarlijkse pubquiz in De Plantage zou weer gaan plaatsvinden. De SP-groep, die hierheen trok, was dit jaar maar klein, want tegelijkertijd was er een politieke SP-avond in Rhenen en met nog maar een weekje te gaan tot de verkiezing voor de Provinciale Staten woog die bijeenkomst natuurlijk wel zwaarder.
Toch had de SP een sterk team weten te formeren: Tilmann van de Loo en John Keulstra. En verder telde onze afvaardiging nog 2 supporters.

In een gezellige ambiance gaf spreekstalmeester en quizmaster Jaap Pilon rond 20.00 het startschot. Na zijn korte toelichting ging de quiz van start: 40 vragen in vier groepen van 10. Met na elk blok van 10 vragen tweemaal een korte pitch van één van de negen aanwezige politieke partijen (Denk en CU ontbraken helaas). De pitch voor de SP werd verzorgd door onze kandidaat voor de statenverkiezing, Tilmann, die dat voortreffelijk deed en zelfs de lachers op zijn hand wist te krijgen.

Foto: AJ Breur
De vragen waren dit jaar bedacht door Mats Beek en waren zeer divers van aard. Ze gingen over Veense straatnamen, Veense gebouwen, Veensekunstenaars, Veense politici, de (een beetje) Veense Gilbert, enz. Toch was de provincie niet helemaal vergeten, want een vraag ging over de kleuren van de Utrechtse provincievlag.

Na de vier blokken met vragen moest er natuurlijk even gewacht worden voordat de uitslag bekend gemaakt kon worden. Die tijd werd gevuld met een drankje, bitterballen van het huis en natuurlijk veel praten. Uiteindelijk werd de quiz gewonnen door onze wethouders Beek en Lochtenberg. Ons SP-team eindigde, ondanks dat zij goed speelden en heel veel wisten, in de middenmoot.

De avond werd muzikaal omlijst met de geweldige muziek van de band 's Avonds Als Het Donker Wordt.

Verkiezingspagina

Kandidaten

Tilmann van de Loo

provincieutrecht.sp.nl

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.