Franse Gatters teleurgesteld

28 maart 2019

Franse Gatters teleurgesteld

Foto: Jan Breur

"Je kunt het geld maar een keer uitgeven," zei  een mevrouw. "Ik snap het wel dat Patrimonium het goed wil doen. Maar ook wij kunnen het geld maar een keer uitgeven. Laat ik nou een vaste trap naar de zolder maken. Of is dat geld over de balk gooien? Daar wilde ik graag antwoord op. Nu ligt mijn leven eigenlijk stil. Ze hadden in december toch een berichtje of zo kunnen sturen dat er nog meer onderzoek gedaan moet worden. Dan weten we tenminste waar we aan toe zijn."

Vorig jaar juni organiseerde de SP een avond in Plein Zuid over de toekomst van het Franse Gat. Die avond gaf een medewerker van Patrimonium te kennen zij nog niets kon zeggen; de benodigde onderzoeken zouden pas eind december afgerond zijn. Die avond werd afgesproken om in maart 2019 nog eens te praten over wat de plannen gaan worden.
Dat is afgelopen maandag, 25 maart, geworden. Het hele Franse Gat liep uit naar Plein Zuid. Er waren meer dan 100 bewoners die nu eindelijk wilden weten wat en vooral wanneer er iets met hun woning  gaat gebeuren.

Het werd  een diepe teleurstelling. Patrimonium kon hierop geen antwoord geven. Er moesten nadere onderzoeken gedaan worden. Mensen hoorden tijden van drie maanden tot tien jaar voor er duidelijkheid verschaft kon worden.

Jammer! Wanneer Patrimonium bij onze uitnodiging om op 25 maart te komen spreken had aangegeven dat er nog geen duidelijkheid gegeven kon worden, dan hadden wij als SP deze avond nog even uitgesteld.
Want niets is vervelender dan mensen boos en teleurgesteld naar huis te zien gaan. En dat was nu het geval.

Verslag avond 2018

Verslag avond 2019

Rapport: voortgang onderhoud

Rapport: Wensen en prangende klachten

Prima Baukje, goed verhaal!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.