Een drukke zaterdag en een boze inwoner

20 februari 2022

Een drukke zaterdag en een boze inwoner

Foto: SP Veenendaal

Hoewel onze eigenlijke aftrap van de campagne 12 februari met de Veense Woonbetoging was, werd afgelopen zaterdag de officiële aftrap van de gemeenteraadsverkiezingen gemaakt. Het was voor ons een druk dagje, temeer daar we te maken hadden met ziekte. Maar een Veense SP'er laat zich niet zomaar uit het veld slaan.

Dus stonden we om 11 uur met vier mensen, gewapend met borden en vlag, bij de regionale woonactie van Groen Links. Wij wilden hen daar ondersteunen. Goed en betaalbaar wonen is voor ons een groot speerpunt. Iedereen die ons daarbij kan helpen, steunen wij dan ook.
Daarna gingen we het centrum in om te flyeren.

Veel politieke partijen liepen er rond maar de bezoekers van het centrum waren niet echt toeschietelijk. Met hun blik op oneindig en hun hoofd bij alles wat ze wilden kopen, waren er maar weinig mensen die met ons in gesprek wilden.

Foto: SP Veenendaal

Een van die weinige mensen was een meneer. Hij wilde niet stemmen. Heel die politiek is een grote criminele bende en een stelletje bedriegers, zei hij boos. Toen ik hem vroeg wat hij precies bedoelde, ging hij los over de landelijke politiek, Rutte en Kaag die moesten aftreden als ministers, zaten er nu weer. Schande! Ondertussen was het land de laatste tien jaar naar de gallemiezen geholpen door die rechtse partijen. Woningen en energie onbetaalbaar, de AOW niet geïndexeerd, de pensioen steeds later en lager!. Een inflatie van heb ik jou daar. En hier in Veenendaal is de politiek niet anders, voeg de hij er driftig aan toe.

Ik zei dat ik zijn boosheid begreep en dat de SP tegen al deze punten strijdt. Hij kan meehelpen, En het minste wat hij kan doen, is gaan stemmen. Dan is er kans dat er iets verandert.
Want de mensen waar het goed mee gaat, die gaan wel stemmen.
En door die groep mensen wordt de huidige politiek in stand gehouden.
Als hij echt iets wil veranderen, dan moet hij 16 maart naar de stembus.
Een kleine moeite, een groot gevolg.
Hij nam mijn verkiezingskrant aan en zou het eens goed bestuderen.

Behalve in het centrum, zijn we ook nog bezig geweest in een paar wijken met de flyer voor een betere buurt. Samen met de bewoners strijden we voor lagere huren en beter onderhouden woningen én voor betere voorzieningen in de wijk.

Al met al een dag vol met activiteiten.
Wil je meehelpen? Mail dan naar veenendaal@sp.nl

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.