Leuze CLVII

19 februari 2018

Leuze CLVII

Sleepwet? No way!

"Hé jongens, we gaan toch wel tegen de sleepwet stemmen 21 maart?" Het was Chantal, in de SP app. Ik dacht; ja natuurlijk! Maar we hadden het er nog niet specifiek over gehad met elkaar. Dreigt het broodnodige "NEE" tegen de sleepwet een beetje onder te sneeuwen door de gemeenteraadsverkiezingen?
Dat mogen we absoluut niet laten gebeuren...

Hoewel niet de winnaars, waren de initiatiefnemers van het sleepwet referendum wél 1 van de 5 genomineerden voor de DE ROOIE REUSPRIJS 2018. Deze stoere groep betrokken jongeren hebben er met hun referendum voor gezorgd dat deze wet niet zo maar even door de kamers geloodst kan worden. En hoewel zittende machthebbers als Buma al van te voren roepen niets te gaan doen met de uitkomst (een volledige schoffering van de bevolking trouwens..)  mogen en moeten wij op 21 maart luid en duidelijk laten horen dat wij deze wet niet willen!

Foto: Enna van Duinen

"Ja maar de oude wet voldoet niet meer"... Wow, wat een goed argument zeg. En daarom moeten we nu maar “ja” zeggen tegen een wet die onze privacy  schaadt en onze gegevens in gevaar brengt?! Nou nee dat dacht ik toch niet! Want omdat ze nu niet via de kabel mogen afluisteren (tekort koming van de oude wet) willen ze nu alles en iedereen in een wijde omgeving van een verdachte afluisteren. En dat dan 3 jaar bewaren? U weet toch hoe goed de overheid in staat is om op uw gegevens te passen!

Een greep uit de collectie;

Op data passen blijkt gewoon niet een kwaliteit van onze huidige overheid. En als criminelen bij de gesleepte informatie komen kunnen we allerlei drama verwachten; chantage, identiteit diefstal en het leeg roven van rekeningen.
De coalitie wil de wet er koste wat het kost doordrukken, en ook dát vind ik altijd een reden om waakzaam te zijn. Onze mening over de sleepwet is dus duidelijk, maar hoe gaan we die als lokale SP onder de aandacht brengen in Veenendaal? Een rondje langs mijn twitter vrienden brengt uitkomst: Amnesty International heeft een flyer gemaak waar wij helemaal achter staan. De komende tijd zullen wij (zodra ze binnen zijn) deze aan de mensen in veenendaal uitdelen als we onze verkiezingsfolders uitdelen!

Fijne week, wie weet zien we elkaar in het dorp,
Enna

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.