Utrechtse primeur voor Veenendaals Jeugdsportfonds

16 januari 2007

Utrechtse primeur voor Veenendaals Jeugdsportfonds

VEENENDAAL - ,,Bijna alle gemeenten hebben toegezegd een jeugdsportfonds in te stellen. Maar Veenendaal zegt het niet, Veenendaal doet het. Als eerste", vertelde een enthousiaste Marcel Sturkenboom, voorzitter van het jeugdsportfonds, tijdens het Sportgala. In theater de Lampegiet werd zaterdagavond de handtekening gezet door wethouder Jaap Pilon en Sturkenboom.

,,Wij vinden sport zo belangrijk voor de jeugd, dat we er direct werk van hebben gemaakt. Want sport zorgt ervoor dat de jeugd in beweging komt, maar ook voorkomt het dat jeugd gaat rondhangen", vertelde Pilon in zijn speech als opening van het gala. Even later zette hij namens de gemeente dan ook zijn handtekening onder de verbintenis.

,,Met het jeugdsportfonds kan jeugd toch sporten, ondanks dat hun ouders geen geld hebben voor dergelijke "extraatjes". Dankzij de belangeloze giften van bedrijven en instellingen aan ons fonds hoeft niemand meer buitenspel te staan", legde Sturkenboom kort daarna het nut van zijn instelling uit. ,, In andere provincies, en dan met name grote steden hebben zich al aangesloten bij het jeugdsportfonds. Maar vanavond heeft Veenendaal de Utrechtse primeur met de oprichting, een compliment waard", aldus het NOC*NSF directielid.