Een avondje uit...

Een avondje uit...

Het was 18 maart 2015...

Foto: Tim Schipper
Of we zin hadden in een avondje uit?

Dat lieten we ons niet 2x zeggen, zo gingen we met 3 mensen sterk richting Amersfoort om de uitslagen van de Provinciale staten verkiezingen te bekijken/vieren! Daar aangekomen troffen we ook Jan, onze lokale kandidaat. Vier Veenendalers in Amersfoort.
We waren die avond niet alleen; ongeveer 200 man/vrouw vierden de overwinning op links!

Foto: Jan Breur
De stemming zat er goed in, koffie met cake stond klaar, er werd lekker gekletst met elkaar, nieuwe en oude bekenden waren met elkaar in gesprek; het (bijna-) voltallige partijbestuur was er natuurlijk ook.

Foto: Elton Wollenberg
Een gezellig combo speelde, tv schermen stonden aan, Jan Marijnissen hield als voorzitter de eerste toespraak en toen was het wachten op de Exit Pol van de NOS die de Moed in gejuich liet uitbarsten!

Foto: Jan Breur
Zoals het er nu naar uitzag waren we de grootste op links geworden. 2 zetels extra in de eerste kamer; de meeste stemmen kwamen uit Groningen! De SP heeft hier zich enorm ingezet tegen de Gasboringen, hogere vergoeding voor de huiseigenaren! Onze fractievoorzitter, Emile Roemer, hield een dijk van een toespraak met dankwoord en nieuwe motivatie voor de volgende Akties:'Er is genoeg voor iedereen', 'Basis ziektekostenverzekering' en de huuractie!

Foto: Jan Breur
Zou er nog een derde zetel bijkomen?
Helaas nu niet, volgende keer misschien wel!

Foto: Jan Breur
Met een tevreden gevoel gingen we zo
rond 23.30 huiswaarts; Ary Jan was de Bob.

Foto: Jan Breur
Thuis nog even het staartje op de T.V. gevolgd, bij het luisteren naar de radio in slaap gevallen. Nu op naar de volgende akties... of een nieuw kabinet?

Wordt vervolgd...

Dit artikel is Toke's persoonlijke belevenis binnen het verhaal 'Team SP viert verkiezingsavond in Amersfoort. Dat artikel is HIER te lezen.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.