Schriftelijke vragen

Schriftelijke vragen

Betreft: Gedupeerden Toeslagenaffaire gemeente Veenendaal

Geacht College,

Op 12 oktober 2020 heeft de belastingdienst een lijst gepresenteerd van het aantal gedupeerden dat zich heeft gemeld per gemeente. Ook de gemeente Veenendaal wordt genoemd met maar liefst 44 gedupeerden. Nu het duidelijk is hoeveel mensen zich hebben gemeld bij de gemeente en daarmee ook eerdere informatie die is verschaft door de gemeente achterhaald is, heeft de fractie van de SP een aantal Schriftelijke Vragen :

1. Was deze lijst met het aantal gedupeerden per gemeente al bekend bij het College?
  2. Wat zijn de laatste cijfers van het aantal gedupeerden die bij de gemeente Veenendaal bekend zijn?
  3. Mocht hier een discrepantie tussen zitten, hoe komt dit dan volgens het College?
  4. Wat gaat de gemeente doen met deze informatie? Als deze informatie al bekend was, wat heeft de gemeente hier mee gedaan?
  5. Is het College geschrokken van deze cijfers?
  6. Kan het College aangeven hoe de communicatie de afgelopen tijd betreffende dit onderwerp is verlopen met de belastingdienst?
  7. Wat vindt het College van het feit dat er een uitkering plaats zal vinden dit jaar van 750 euro voor getroffenen door de toeslagenaffaire?
  8. Hoe ziet het College de rol van de gemeente in het uitkeren van dit geld aan gedupeerde ouders?

Wij kijken uit naar een spoedige, gemotiveerde beantwoording van onze vragen.
Met vriendelijke groet,

Jan Breur
Fractievoorzitter SP

Zie ook:

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.