De laatste loodjes

13 maart 2017

De laatste loodjes

Foto: SP Veenendaal / Enna van Duinen

Kwam de regen afgelopen woensdag 8 maart (Internationale Vrouwendag) nog met bakken uit de lucht,’s avonds om 18.00 uur was het gelukkig droog, gingen we even huis aan huis een paar straten(vanavond  met  Jan en Ary-Jan en zelf nog even, met een klein uurtje waren we al weer klaar voor vanavond. Donderdag was het nog een avondje op stap met Baukje, ook hier weer snel klaar. We waren weer tevreden voor  de avondbezoeken deur aan deur,echt bij de mensen aanbellen dus, en hen nog een keer uitnodigen om te gaan stemmen!

Foto: SP Veenendaal / Jan Breur

Vrijdag even pauze vanwege privé omstandigheden, ’s avonds nog even sponzen prikken voor zaterdag,met een ludieke tekst die Enna verzonnen had: (wij schuren niet tegen de VVD aan Voor een kabinet zonder de VVD STEM SP)

Foto: Jan Breur

Zaterdagmorgen was het bijtijds op,winkelwagen lenen bij de grootgrutter om de materialen in mee te nemen, richting van Kreelpoort om daar de spullen uit te zetten, op te hangen (hé, de stalen bank is door zijn poten gezakt?)
Het verkiezingsmateriaal werd verdeeld onder de vrijwilligers. Er werd geflyerd, en natuurlijk niet te vergeten de geprikte sponzen met de tekst uitgedeeld!

Foto: Enna van Duinen

Aan het einde van de ochtend waren ze al bijna op. Een telefoontje naar de huisdrukker zorgde voor een spoedklus. Mijn pauze werd doorgebracht met de laatste 200 sponzen prikken, die door de (huis) drukker gedeeltelijk  afgeleverd werden bij de van Kreelpoort, waar ze juichend in ontvangst werden genomen. Toen ik een ½ uurtje later aankwam met de laatsten, waren ook deze al weer bijna op. Er werden leuke gesprekken gevoerd, vragen gesteld hoe wij bv. tegen de zwarte Piet discussie aankeken, wat voor coalitie zou er gevormd kunnen worden, etc. En als de mensen er dan nog niet uitwaren, werden ze doorverwezen naar het Jeugdjournaal van 19.00 uur, zodat de mensen konden zien  horen en begrijpen wat de politici nu eigenlijk echt wilden!! Bij de kleinkinderen werd er niet alleen gekeken naar de lachfilmpjes, maar ook naar hetverkiezings debat!!!

Foto: Enna van Duinen

Op zondag kreeg Baukje nog een telefoontje  van Emile Roemer  om ons te bedanken voor de inzet van de afgelopen weken, en dat het er nu erop of eronder was. Van Sietse kregen we nog een app, dat we bij een onderzoeksbureau nu op 19 zetels stonden, als 3e partij!

Dus… wij weten wat ons te doen staat, nu de stemmers/U nog.

Tot de volgende keer!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.