Sloop het eigen risico en een beetje meer

21 mei 2017

Sloop het eigen risico en een beetje meer

Foto: Baukje Hiemstra

Heeft u ze al zien hangen, de posters van  het Nationaal zorgfonds? Met de tekst Sloop het eigen risico!

Onze partijleider Ron Meyer dacht dat we niets te doen hadden, dus daar gaan we nog eens een keer op pad voor het Nationaal ZorgFonds. Dit keer liep onze Cor mee, dat ging hem prima af! In onze SP kleding waren we goed zichtbaar, een extra button op van het Nationaal ZorgFonds en hup,daar gaan we. De mensen pakten de flyer aan, en als ze niet wisten wat het Nationaal ZorgFonds was, werd de website achterop gezet. Natuurlijk even verteld wat de bedoeling is, want dat eigen risico is toch nog steeds een doorn in het oog van veel mensen!
Als SP zetten we daar  graag onze tanden in!

Foto: Koffie, Cake & WMO

Maar dat niet alleen, ook vroegen we aan de mensen of ze ook gebruik maakten van de WMO, zo ja, werd er op de achterkant van de flyer de uitnodiging voor 10 juni opgezet (Koffie, Cake & WMO)!

Eveneens was er een gesprek met iemand die dicht bij het fonds voor Kerk en Minima zit, en hoort en ziet dat er ook misbruik van wordt gemaakt. Deze mevrouw heb ik geadviseerd om naar de middag op 10 juni te komen. Er gaan immers dingen goed en fout in de WMO, dingen die misschien anders kunnen, mensen die elkaar deze middag tips kunnen geven

Foto: Cor van Londen

Toke van de Rovaart (links) in gesprek over het Nationaal ZorgFonds.

Een ander onderwerp was natuurlijk de formatie in Den Haag, waarom de SP niet met de VVD in zee wil, dat heb ik op de volgende manier proberen uit te leggen:

• Korte uitleg: de VVD is er alleen voor de rijken,de SP komt op voor alle mensen, maar legt de nadruk op de mensen die het moeilijker hebben!
  • De langere uitleg: De VVD is helaas de partij die de kloof tussen arm en rijk steeds groter maakt, de rijken worden rijker(multinationals o.a) de armen worden armer, terwijl de SP probeert om ook de mensen die het minder hebben overal bij te betrekken. Het is niet altijd hun eigen schuld als de mensen in de problemen komen!

Cor en ik (Toke) hebben ons prima vermaakt; goede gesprekken gevoerd met de mensen. Al met al zijn we buiten 2 uur bezig geweest; daarna was het even bijkomen met een kop warme chocolademelk met iets lekkers erbij. Daarna gingen we ieder weer onze eigen weg!

Foto: Jan Breur / Cor van Londen
Foto: SP Veenendaal

Cor van Londen steunt het Nationaal ZorgFonds. U ook?

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.