Internationale Vrouwendag 2019

9 maart 2019

Internationale Vrouwendag 2019

Foto: SP Veenendaal

Woensdagmiddag na haar werk stond Baukje bij mij voor de deur, met in haar handen zo ongeveer 200 narcissen die van een kaartje voorzien moesten worden voor vrijdag 8 maart, inderdaad, Internationale Vrouwendag! Met de hulp van Baukje was dit gelukkig snel gedaan, en stonden er die avond 2 emmertjes met elk 100 narcissen klaar om uitgedeeld te worden.

Donderdag nog mensen na gebeld voor hulp, helaas moesten er 2 zich afmelden, met de 3e was het feest in het Franse Gat op vrijdagmorgen, waar iemand zo aardig was om een foto van ons te maken! Onder een gezellig zonnetje vonden de narcissen gretig aftrek, na drie kwartier waren we door onze bloemen heen!
We feliciteerden alle vrouwen groot en klein met Internationale Vrouwendag, dames die er wat langer de tijd voor hadden bleven even staan, lazen de tekst op het kaartje, en beloofden in elk geval te gaan stemmen op 20 maart a.s.!

Foto: SP Veenendaal
Na een portie kibbeling op de markt, en een kop thee bij Ria thuis, ging het weer huiswaarts, waar de boodschappen gedaan werden, geluncht, en dan door naar de volgende locatie waar de bloemen uitgedeeld werden, op het Ronde Erf, ook daar doen de mensen hun boodschappen, en werden verrast met een bloemetje, hoewel in veel winkelwagentjes al mooie bloemen en bloeiende voorjaarstakken lagen! Maar daar kan de narcis ook nog wel tussen!

Na een half uurtje was ook hier het emmertje leeg,  weer richting huis, om het laatste emmertje narcissen te gaan verdelen in het centrum, te beginnen bij de Cultuurfabriek waar de dames van Amnesty International weer bezig waren om aandacht te schenken middels een petitie en kaarten die geschreven kunnen worden om vrouwelijke politieke gevangenen een steuntje in de rug te geven!
Vandaaruit nog richting Corridor om daar de laatste narcissen uit te delen, hier en daar een praatje te maken, de briefkaartenactie kwam nog even ter sprake, de narcissen waren nu echt op, ik mocht naar huis, mij klaarmaken voor het bezoek aan mijn Zonnebloemgast !

Vanavond nog een demonstratie over reanimeren, en dan het TV debat van RTL4 even terug kijken!

Foto: Yolande de Meer

Zie ook:

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.