Ledenbijeenkomst/nieuwjaarsreceptie

27 januari 2020

Ledenbijeenkomst/nieuwjaarsreceptie

22 januari 2020

Ook voor de SP begon dan eindelijk het nieuwe jaar/seizoen met onze jaarlijkse nieuwjaarsreceptie!  Dit keer in de Egelantier aan de Rederijkers, nabij het station West. Een zaal tot 50 personen, we hebben tenslotte ruim 80 leden. Als daar de helft van opkomt hebben we een ruime zaal nodig!

Zo hoog was de opkomst niet helemaal, maar wel gezellig met koffie/thee en een drankje met wat versnaperingen toe! Net alles opgebouwd en klaargezet te hebben kwam er een groep aanzetten van ruim 40 personen; een koor dat al 3 jaar deze ruimte huurde!
Oeps, foutje in de reservering bij Veens?
Zodoende gingen wij verkassen naar de kleinere ruimte, waar met kunst en vliegwerk alles opnieuw werd aangepast, stekkers in de juiste stopcontacten werden gestoken, zodat de geluidsinstallatie ook zijn werk kon doen!

Foto: Jan Breur

Baukje was haar spiekbriefje inmiddels kwijt, waardoor het al met al een hilarische begin van de avond werd. Nu is de SP en haar leden van alle markten thuis gelukkig, en bleek Baukje prima zonder te kunnen. Er werd na een welkomstwoord van de voorzitter een kort programma gedraaid voor de pauze, met het jaarverslag van de penningmeester, de kascontrole (die er uitstekend uitzag), waar de uitgaven aan besteed waren (een geluidsinstallatie die naar behoren werkte, de nodige uitgaven aan akties en andere evenementen)!

Foto: Jan Breur

Daarna was het tijd voor de jaarlijkse uitreiking van de Nico van Ginkel Wisselbeker, bedoeld voor een persoon die zich met verve inzet voor de partij, in dit geval was de eer aan Yolande de Meer, ’n inspreker bij commissie vergaderingen, met hart en ziel strijdend voor het hele WMO gebeuren, en zo te horen ook aan andere stukken in de fractie!

Een stralende Yolande nam de wisselbeker en een mooi boeket bloemen in ontvangst, de fotograaf deed zijn werk, en na een gezellige afronding legde de voorzitter uit wat ons na de pauze te wachten stond !

De film Pride, waar een kleine groep LHBT zich hard maakte voor de Mijnwerkers in Londen tijdens de mijnwerkersstaking in 1984. De groep doopte zich zelf om in: LHSM  (Lesbiënes en Homomannen Steunen de Mijnwerkers) die uitgroeide tot een waar fenomeen tijdens de grootste Gay-Pride in Londen

Om 23.00 uur werd er afgerond, waar mogelijk opgeruimd, zo kunnen wij weer met een goed gevoel, nieuwe energie en veel plannen ons nieuwe actieve jaar in !
Onderwerpen waar we ons op gaan richten zijn: Wonen, zorg, & energie!

Foto: Sietse van der Bij

O, ja, in de consternatie helemaal vergeten: Jan (en zijn vrouw Barbara) zijn in augustus 2019 ouders geworden van een zoon: Tobias genaamd. Een kraamcadeau namens de afdeling was nog niet gegeven, dat zou mooi deze avond gegeven kunnen worden! Dat werd helaas een beetje anders, de meeste mensen waren al naar huis, behalve de mensen die nog met het ruimen bezig waren, waren dus getuige van de overhandiging van het kraamcadeau!

Zie ook:

NIEUWSBERICHTEN:

BLOG:

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.