Superzaterdag 3 juli 2021

4 juli 2021

Superzaterdag 3 juli 2021

Voorbereidingen getroffen, vrijwilligers gezocht en gevonden, alles dus klaar voor de Superzaterdag, over de Wooncrisis dit keer!

Veel jongeren/starters komen niet aan een woning, omdat de huurprijzen de pan uitrijzen, de woningen die er zijn door verschillende oorzaken niet bewoonbaar zijn door bv. slecht of geen onderhoud aan de huizen door malafide woningbouwcoöperaties (denk aan Vestia bijvoorbeeld) Schimmel & Doortocht woningen, huizen slecht geïsoleerd etc. Ook zijn er beleggingsmaatschappijen die een graantje mee willen pikken, en prinsen die zich rijk rekenen door woningen op te kopen, maar er voor geen goud in willen wonen!

Verder zijn er ook nog de ouderen die langer thuis moeten blijven wonen, die  een eengezinswoning bewonen, maar waar geen geschikte/aanpasbare woonruimte voor is.
Daar moet nodig wat aan gedaan worden vindt de SP in Den Haag. In de zomermaanden wordt er daarom hard doorgewerkt aan een Zwartboek  met 250.000 meldingen, verzameld door heel Nederland! De landelijke aftrap was op 1 juli jl, de dag dat de motie door de kamer werd aangenomen om de huurprijzen in de sociale sector te bevriezen (1 juli 2020)

Deze zaterdag stond de afdeling Veenendaal in de Kreelpoort/Hoofdstraat paraat, in de persoon van Nangialay en mijzelf (Toke)/ De flyers werden uitgedeeld, de formulieren om in te vullen onder het huis  van de wooncrisis (met als bewoners de 3 sterke vrouwen in de partij :Sandra Beckerman, Lillian Marijnissen en Renske Leijten!)
En als cadeautje werd de spons nog uitgereikt, want wie jarig is trakteert immers?

Verschillende mensen liepen voorbij met de opmerking: weet ik, kunnen jullie als SP niets aandoen, als ik dan  met de opmerking: u kunt helpen liepen ze voorbij ! Verschillende mensen namen wél het formulier aan om in te vullen! Dat doen we thuis wel!

Zie ook:

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.