De start van de campagne

27 mei 2024

De start van de campagne

voor de Europese verkiezingen

Zaterdag 25 mei is dan de campagne écht van start gegaan!
Met banner, borden, karretje met inhoud kwam Baukje aangefietst in de van Kreelpoort. Ik (Toke) kwam ook aangelopen, met karretje en materialen.
De banner werd opgezet, de folders flyers en natuurlijk de sponzen niet te vergeten werden uitgezocht en verdeeld. Ik ging de Hoofdstraat in; Baukje bewaakte de banner en sprak daar, samen met Jan en Tilmann, de mensen aan.

Ik was na heel wat gesprekken gevoerd te hebben met winkelend publiek net aan het einde van de Hoofdstraat, toen Baukje aan kwam lopen. Het bleek alweer bij enen te zijn, tijd om op te breken, volgende week verder!

Foto: Jan Breur

Wat er werd zoal uitgedeeld?

Sponsjes met daaraan een kaartje dat verwees naar het manifest 'Eén tegen Tweedeling', en flyers vóór een miljonairsbelasting, om miljonairs die boven de 5 miljoen 'verdienen' een extra belasting op te leggen. Om de grote ongelijkheid in ons land te bestrijden, onze publieke voorzieningen te betalen zoals de zorg, het openbaar vervoer en het onderwijs!

Als laatste flyer was daar de flyer over de Europese verkiezingen met als pakkende titel:
Kom op voor meer gelijkheid,
voor de werkende klasse voor Nederland in Europa.

Over ons programma

Baukje heeft op onze website een samenvatting van het verkiezingsprogramma geschreven. Puntsgewijs, en in duidelijke taal. Zo kun je snel lezen hoe wij in Europa willen opkomen voor meer gelijkheid en meer zekerheid voor de werkende klasse!

Zie ook:

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.