Een toegankelijk Veen

12 oktober 2022

Een toegankelijk Veen

Voor iedereen

In de Week van de Toegankelijkheid is in de raadscommissie gesproken over de toegankelijkheid van Veenendaal. De SP wil een Veenendaal dat voor iedereen toegankelijk is. Elke stap naar toegankelijkheid is waardevol. Wij richten ons hierbij op het sociale, digitale en fysieke vlak; iedereen doet mee!

Wij werken samen met ProVeenendaal en andere partijen aan voorstellen om Veenendaal toegankelijker te maken voor iedereen. Voorlichting en bewustwording is van groot belang om gebouwen toegankelijk te maken. Daarom komt daar een voorstel voor. Ook komt er een voorstel voor vergroting van digitale toegankelijkheid. Bijna alle informatie gaat tegenwoordig via de digitale weg. Goede digitale toegankelijkheid is daarom zeer belangrijk. Voor mensen beperking of chronische ziekte is een combinatie werk-studie vaak niet haalbaar. Daarom is er een speciale studietoelage. De SP heeft het college verzocht om mensen pro-actief te informeren over deze toeslag.

Deze tekst verschijnt vandaag op de Gemeentepagina in 'de Rijnpost'.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.