Nieuw seizoen, nieuw speelveld...

15 augustus 2016

Nieuw seizoen, nieuw speelveld...

Zowel voor de politiek als voor de sport begint het nieuwe seizoen stilaan dichterbij te komen. Zowel voor de politiek als voor de sport liggen er in dat nieuwe seizoen een aantal mooie dingen in het verschiet. Zoals: een nieuw speelveld...

Foto: Jan Breur

Dat nieuwe speelveld is in de politiek de nieuwe Tweede Kamer. In 2017 zal die worden gekozen - en zal er ook een nieuw kabinet worden samengesteld.

Politieke partijen zijn al druk bezig met de voorbereidingen. Zo ook de SP. In juni werd door de Partijraad de lijsttrekker aangewezen.

Uiteraard is dat Emile Roemer geworden...

Sport...

Wat de sport betreft, mag dat 'nieuwe speelveld' letterlijk worden geïnterpreteerd. Bij de behandeling van de Kadernota stemde de SP in met een voorstel voor versnelde aanleg van kunstgrasvelden bij DOVO en GVVV. En niet alleen de SP; er was een meerderheid voor.
De vernieuwde kunstgrasvelden mogen in 2017 verwacht worden...

Ook was er een meerderheid voor een voorstel om sportieve speelplekken in te richten. Bij de vernieuwing van speelplekken zal er niet alleen worden gekeken worden naar de behoeften van de allerkleinsten (wipkippen), maar ook naar de oudere jeugd. Zodat er bijvoorbeeld aan calestenetics kan worden gedaan.

De SP stemde uiteraard voor dit voorstel.

Foto: Jan Breur

Maar niet alle sport-gerelateerde voorstellen zijn aangenomen. Omdat steeds meer kinderen niet of onvoldoende kunnen zwemmen, dienden D66, SP en ProV een voorstel in om het schoolzwemmen weer in te voeren.
Voor dit voorstel was geen meerderheid...

Foto: SP Veenendaal

Het succes van het Rode Bolletje

sport is meer dan bewegen