SP organiseert Thema-avond ZORG

13 september 2016

SP organiseert Thema-avond ZORG

Foto: SP / Spanning

Op maandagavond 26 september organiseert de SP een thema-avond over de zorg. Deze zorgavond vindt plaats in 'De Egelantier' aan de Rederijkers 1, tegenover station Veenendaal West. De zaal opent om 19:45u; het programma vangt om 20:00u aan. De toegang is gratis; iedereen is welkom.

Tijdens de avond zullen Tweede-Kamerleden van verschillende politieke partijen een voordracht houden over hun visie op zorg. Tevens zullen twee ervaringsdeskundigen ~ Yolande de Meer en Esther Brouwer-Heida ~ worden geïnterviewd over hun ervaringen met het zorgstelsel.
Uiteraard krijgt het publiek ook volop de gelegenheid om de sprekers vragen te stellen en de discussie met hen aan te gaan.

Nationaal Zorgfonds

Deze avond wordt georganiseerd in het kader van het Nationaal Zorgfonds; een breedgedragen initiatief van de SP en anderen om een fonds in te stellen dat de commerciële zorgverzekeraars vervangt. In het Nationaal Zorgfonds wordt het basispakket uitgebreid en vervalt het Eigen Risico.

Op dit moment zijn er al meer dan 134.000 mensen die hun steun hebben uitgesproken voor het Nationaal Zorgfonds. Ook in Veenendaal is de SP druk doende steun voor dit fonds te verwerven. Dit doet de partij huis-aan-huis en in de winkelgebieden, maar ook op evenementen ~ zoals de Wielerklassieker, de Triathlon en het ROODSTOCK strandfestival.

Meer informatie over het Nationaal Zorgfonds is te vinden op nationaalzorgfonds.nl. Hier kan tevens steun voor het initiatief worden uitgesproken.

Foto: SP Veenendaal