Volop kerst bij TEAM SP

26 december 2016

Volop kerst bij TEAM SP

Foto: SP Veenendaal

Kerst. Een tijd van hoop. Een tijd van vrede en omzien naar je medemens. 'Core business' van de SP; de partij van Menselijke Waardigheid, Gelijkwaardigheid en Solidariteit.

Hoewel TEAM SP natuurlijk het hele jaar omziet naar de medemens, is de kersttijd een bijzondere aanleiding om echt je beste beentje voor te zetten. En dat deed de club...

Nationaal Zorgfonds

Foto: Jan Breur

Op zaterdag 17 december trok TEAM SP de Hoofdstraat in, om aandacht te vragen voor het NATIONAAL ZORGFONDS. Om de zorg te bekostigen zonder commerciële zorgverzekeraars, en weer voor iedereen betaalbaar te maken. Inclusief tandzorg, fysiotherapie en volledige GGZ.

Foto's van de actie zijn te bewonderen op de facebookpagina van SP Veenendaal.

Gemeenteraad

In de gemeenteraad heerste eveneens de kerstsfeer; bij de 'marathonzitting' van donderdag 22 december. De SP was mede-indiener van een PvdA-voorstel om urgentie te geven aan de bestrijding van KINDERARMOEDE. Het voorstel werd unaniem aangenomen.

Die avond trad er ook een (niet zo) nieuwe WETHOUDERSPLOEG aan, zodat Veenendaal het nieuwe jaar in kan gaan met een volwaardig College van Burgemeester en Wethouders. En werd SP-fractie-voorzitter Jan Breur door de gemeenteraad gekozen tot lid van de AGENDACOMMISSIE.

Serious Request

Op vrijdag 22 december gaf de SP-fractie gehoor aan de oproep van het jongetje Tijn. Fractievoorzitter Jan Breur en raadscommissielid Sietse van der Bij lakten, onder het motto 'Heel Holland Lakt' hun nagels. Ze deden niet alleen een donatie voor de 3FM-actie tegen longontsteking, maar vroegen met hun gelakte nagels ook nog eens aandacht voor hersenstamkanker.

De foto's van deze 'lak-tie' zijn te bewonderen op de facebookpagina van SP Veenendaal.

Na zijn nagels gelakt te hebben, was de koek nog niet op voor Van der Bij. Hij vergezelde Emile Roemer tijdens de ROEMER RUN naar het Glazen Huis in Breda. Foto's zijn ondermeer te vinden op de website van SP Breda.

Kerstcadeau

Foto: Cor van Londen

Vrijdagavond had TEAM SP ook nog een kerstcadeau voor de gemeente: een prullenbak. In de Hoofdstraat staat al wekenlang een afgeplakte, defecte afvalbak die maar niet gerepareerd of vervangen wordt.

Dankzij de SP kan het winkelende publiek op die plek weer haar rommeltjes kwijt.

Vrede op aarde...

En kerst is natuurlijk niet compleet zonder een roep om vrede. Een thema dat bij de SP in goede handen is. Op zaterdag 24 december hield TEAM SP een heuse VREDESMARS. De mars is een (bescheiden) tegengeluid tegen het oorlog, geweld en onrecht dat over de aarde woedt.

Organisatiesecretaris Toke van de Rovaart las gedichten voor; fractievoorzitter Jan Breur hield een toespraak. Een verslag van de mars is elders op deze site te lezen; een fotoreportage verschijnt binnenkort op de facebookpagina.

SP-Afdeling Veenendaal

wenst u

goede kerstdagen

en een gelukkig nieuwjaar

Het is een goed en duidelijk stuk geworden,ik hoop dat het mensen wakker schud!