#Koopzondag. Wie zich niet uitspreekt, wordt ook niet gehoord...

13 januari 2017

#Koopzondag. Wie zich niet uitspreekt, wordt ook niet gehoord...

Foto: Jan Breur

Op zondagen waarop een evenement plaatsvindt, mogen de winkels hun deuren openen in Veenendaal. De SP - architect van deze regeling - wil graag weten hoe mensen die in Veense winkels werken hoe de twee reeds gehouden zondagopenstellingen zijn bevallen. Hiervoor heeft de partij een enquête opgesteld.

naar de enquête

De enquête staat nog gedurende de maand januari online, op de website veenendaal.sp.nl.

Eigenlijk zou de gemeente de 'koopzondagen' evalueren, maar voor deze evaluatie zijn de criteria tot dusver nog niet vastgesteld. Omdat de mening en ervaringen van de mensen die in een winkel werken van doorslaggevend belang zijn voor de SP, houdt de partij tot die criteria zijn vastgesteld zelf evaluaties van zondagen waarop de winkels open zijn. Daarin richt de partij zich op het criterium dat voor hen cruciaal is: draagvlak onder winkeliers en hun personeel.

"Hoe meer mensen de vragenlijst invullen, hoe een nauwkeuriger beeld van het draagvlak we krijgen;" aldus fractievoorzitter Jan Breur. "Dat helpt ons bij de standpuntbepaling, als er in september een definitief besluit over deze regeling wordt genomen. Wij willen graag de stem vertolken van de mensen die in een winkel werken, maar ze moeten ons dan wel voeden. Wat we niet weten, kunnen we ook niet meewegen. Wie zich niet uitspreekt wordt niet gehoord."

naar de enquête