Hoe vergaat het Walter?

Hoe vergaat het Walter?

Foto: Cor van Londen

Vanavond ledenvergadering

Vanavond houdt SP-Afdeling Veenendaal haar Algemene Ledenvergadering. Op het programma staat ondermeer de stemming voor het nieuwe (landelijke) partijbestuur. Voor één van de leden is dat extra spannend: Walter Siemons.
Hij is namelijk kandidaat voor het partijbestuur...

"Onze partij staat er niet goed voor, terwijl we een programma hebben dat goed zou zijn voor 90% van de Nederlandse bevolking. We hebben dus potentieel genoeg," aldus Siemons. "Graag wil ik mijn bijdrage leveren om onze partij groot te maken zodat we de brede, linkse, volkspartij worden die we behoren te zijn."

Foto: Jan Breur

De SP kiest elke twee jaar nieuwe leden voor het bestuur. Voor de functies van 'voorzitter' en 'partijsecretaris' wordt apart gestemd. De stemmingen vinden plaats op de Algemene Ledenvergaderingen in elke afdeling. Alle uitgebrachte stemmen worden bij elkaar opgeteld, en de totaaluitslag wordt bekend gemaakt op het Congres, dat plaatsvindt op 14 december.

Sunita Biharie

Naast 'onze' Walter Siemons is ook de Apeldoornse Sunita Biharie kandidaat. Aanstaande woensdag is zij in Veenendaal, als lid van het panel op het Novemberdebat. Hier spreekt zij mee over het thema 'Gelijkwaardigheid in een Ongelijke Samenleving'.

Foto: SP Veenendaal

Het Novemberdebat vindt aanstaande woensdag vanaf 20:00u open. De zaal opent voor publiek om 19:45. Op het Novemberdebat is iedereen welkom. De toegang is gratis, en vooraf aanmelden is niet nodig.

Voorzitter

De SP zal ook een nieuwe voorzitter kiezen. Huidig partijvoorzitter, Ron Meyer, is niet herkiesbaar voor deze functie. Dit maakte hij bekend na de verkiezingsnederlaag bij de Europese Parlementsverkiezingen.

Voor zijn opvolging hebben zich twee kandidaten gemeld. Janny Visscher uit Eindhoven, en Patrick van Lunteren uit Breda.  Uiteindelijk zijn het de leden die beslissen. En wat zij beslissen, horen we op 14 december...

Foto: Jan Breur

WORDT VERVOLGD...