Wat een weekend!!!

14 november 2023

Wat een weekend!!!

Franse Gat, Hoofdstraat, IW4, Amsterdam

Het afgelopen weekeinde was het knallen voor SP Veenendaal. Er is campagne gevoerd, een opening bijgewoond, en meegelopen in de klimaatmars. We zijn er maar druk mee.
Immers...

overal waar onrecht is
trekken wij ten strijde

Vrijdag 10 november

Foto: Jan Breur

De Veenendaalse SP kreeg op vrijdag 10 november versterking van het landelijke hoofdbureau. Een groep landelijk actieve SP'ers, onder wie oud-Kamerlid Henk van Gerven en kandidaat-Kamerlid Hans Boerwinkel, bracht een bezoek aan het Veen. Samen met de Veense vrijwilligers deelden ze flyers uit en gingen ze in gesprek met de mensen op het Bruineplein en omgeving.

Zaterdag 11 november

Foto: Jan Breur

Op zaterdag was de Hoofdstraat het decor voor de SP-verkiezingscampagne. Toke was mobiel met haar karretje, terwijl andere vrijwilligers bij de SP-tent geïnteresseerde bezoekers te woord stonden.
Er werden gesprekken gevoerd over onderwijs, zorg, wonen, cultuur, defensie en bestaanszekerheid.

Foto: SP Veenendaal

Ondertussen vond ook de feestelijke opening het nieuwe IW4 pand plaats, waar behalve IW4 ook Hetwerktnu, de werf van Wijkservice en de oefenlocatie van de Brandweer gevestigd is. Drie (!) burgemeesters (Renswoude, Rhenen en Veenendaal) verrichtten de opening, en mochten als klap op de vuurpijl op de foto met onze eigen Cor Su.
Raadscommissielid Yolande de Meer was er namens de SP.

Zondag 12 november

Foto: SP Veenendaal

Op de Mars voor Klimaat en Rechtvaardigheid van zondag 12 november waren veel SP'ers aanwezig. Ook uit Veenendaal en omgeving. Op het Amsterdamse Museumplein sprak onder anderen Greta Thunberg. En politieke leiders, waaronder Lilian Marijnissen gingen met elkaar in debat.
Ook Sandra Beckerman - het Kamerlid uit het Franse Gat - was van de partij. En zo is de cirkel weer rond...

Foto: Jan Breur

Afdelingsvoorzitter Baukje Hiemstra: "Wij willen graag een leefbare aarde nalaten aan onze kinderen en kleinkinderen."

programma

kandidaten