Evenementen op het Stadsstrand

7 december 2018

Evenementen op het Stadsstrand

Foto: SP Veenendaal

Het is winter. En dat betekent: VEENENDAAL ON ICE op het stadsstrand.

Met alle ontwikkelingen die het strand staat te wachten, is er één lichtpuntje. Het blijft even makkelijk om evenementen op deze plek te organiseren, als in de tijd dat Landjepik verantwoordelijk was voor de coördinatie van de activiteiten op het strand.

Wethouder Lochtenberg zegde dit vorige maand toe, toen de SP hiernaar vroeg bij de behandeling van de begroting. Een motie die de SP had voorbereid, om dit te waarborgen, hoefde daarom niet in stemming te worden gebracht.

Hoewel de SP blij is met de toezeggingen, stemde de partij wel tegen de plannen voor het strand, zoals deze voorlagen.

De SP is het er niet mee eens dat het stadsstrand drastisch verkleind gaat worden, en ingebouwd tussen allerlei gebouwen. Ook speelt er het kostenaspect mee. Het huidige stadsstrand is aangelegd voor €50.000,-. De aanleg van het strand in de nieuwe situatie zal 7x ZOVEEL kosten; terwijl het een stuk kleiner gaat worden - en er bovendien al ligt.

Al eerder werd duidelijk dat het stadsstrand in 2019 - TIJDENS HET STRANDSEIZOEN - onbruikbaar zou zijn, omdat men het nodig vindt om juist dan dat gebouw te laten verrijzen. Wethouder Stroobosscher heeft toen, op aandringen van de SP, toegezegd om met de bouwer te gaan praten over deze curieuze timing.

Foto: Gemeente Veenendaal

Foto: SP Veenendaal