Zorgen

25 november 2015

Zorgen

Foto: Cor van Londen
Zoals bekend is de zorg een belangrijk thema voor de SP. Het was dit jaar het thema van ons Novemberdebat, en we leggen net de laatste hand aan een rapport over hoe de stijging van de zorgkosten valt in de samenleving. Hier hoort u binnenkort meer over.

Aanstaande donderdag besluit de gemeenteraad over het Beleidskader WMO; hoe we zorg en ondersteuning organiseren in de gemeente. Wat de SP betreft ligt de focus van dit beleidskader te veel op bezuinigingen – en is er in de laatste jaren al meer dan genoeg bezuinigd op zorg. En wat als er geld over blijft?

Wij pleiten ervoor niet verder onnodig te bezuinigen. Ook willen we dat geld dat voor zorg bedoeld is, ook echt naar de zorg gaat. En niet naar parkeergarages. Dit zal onze inzet zijn aanstaande donderdag – en in de toekomst.

Deze tekst verscheen vandaag op de Gemeentepagina in de Veenendaalse Krant.

Foto: SP / sp.nl

Op dit moment zijn we bezig met een petitie, om te voorkomen dat zorggeld gebruikt wordt voor andere zaken. Geld voor zorg moet aan zorg besteed worden/

TEKEN DE PETITIE

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.