Zomerfestival in het Franse Gat

12 september 2017

Zomerfestival in het Franse Gat

Zaterdag 9 september was daar dan weer het jaarlijkse Zomerfestival, georganiseerd door de  Bewonerscommissie van het Franse Gat! Veel voorbereidingen voor de organisatie, maar ook voor ons, want hoe wat waar en vooral met wie gaan we de kraam bemensen!?

Voor velen was alles weer van start gegaan, de scholen, het parlementaire jaar, en natuurlijk waren daar de nodige afscheidsreceptie’s van Burgemeester Kolff! Zo heeft een ieder zijn taken weer opgepakt, gaan we aan de slag met het zomerfestival.

Alja kwam de organisatie secretaris (mij, Toke) en de materialen voor de kraam ophalen. Ze pasten er allemaal in. Als laatste nog de vloeren trekker die prima dienst deed als hulpmiddel bij het legen van de dekzeilen, want ook deze dag hielden we het helaas niet droog.

Foto: SP Veenendaal

Wel konden we dit keer alles droog inpakken, de kraam versieren, de materialen uitstallen, en natuurlijk de grabbelton neer zetten! Daar waren Alja, Enna, Jan en Sietse heel erg goed in!
Toen kon de bui gelukkig even vallen, we konden bekijken of de materialen voldoende droog bleven, er werd nog het nodige materiaal neergelegd, en werden we als team dankzij een aardige buurvrouw op de kiek gezet!

Foto: SP Veenendaal

Na de regenbui vertrok ik voor een poosje naar huis, om aan het einde van de middag terug te komen, de ploeg werd gewisseld, er werd hevig gegrabbeld, prijsjes/prijzen uitgedeeld, die varieerden van potlood met blocknootjes, tot pennen,sponzen even later kwamen er zelfs teenslippers boven water, zo ging een ieder tevreden huiswaarts,ze hebben wel een (moeilijke) vraag moeten beantwoorden, die natuurlijk over de politiek ging, van plaatselijk tot algemeen. Helaas waren daar de ouders niet bij, zodat het met hulp van Jan toch nog een fatsoenlijk antwoord werd, de kinderen met een beetje kennis en een prijsje naar huis gingen.

Aan het einde van de middag kon Jan zich nog even uitleven op zijn favoriete muziek, en mocht hij van ons daarna naar huis!
Sharon, de vriendin van Sietse, was inmiddels ook aangeschoven. Samen zijn er materialen uitgezocht, bij elkaar gezocht. (Uit alle hoeken en gaten kwamen er bv. ballonnen vandaan, die nu met z’n allen gezellig bij elkaar zitten, zodat we nu weten dat er voorlopig geen ballonnen besteld hoeven te worden!)

Er werd opgeruimd,vuitgezocht, opgerold, even gewacht tot de regen opgehouden was...
...Daarna ging alles in het kleine autootje  van Sietse richting Toke haar berging, waar alles werd uitgehangen, uitgezocht, nagekeken en beschreven, zodat er een mooie inventaris lijst is ontstaan...
... Waar alles werd opgeruimd tot het volgende evenement!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.