Vredesmars 2017

28 december 2017

Vredesmars 2017

Foto: SP Veenendaal

De nodige voorbereidingen zijn getroffen, uitnodigingen per post en e-mails verstuurd, van één maatschappelijke instantie (Veteranencontact) antwoord gehad, met een positieve reactie! De Vredesvlag verstevigd, de potjes, waxinelichtjes en aanstekers bij elkaar gezocht, teksten van gedichten bij elkaar in de tas gestopt, en een grote stapel met flyers om uit te delen aan het publiek!

Baukje kwam de materialen ophalen, zelf at ik nog even mijn boterham op, om dan ook de kant van het kerkje op te gaan! Baukje was al drukdoende de letters vrede op het gras uit te leggen en vast te pinnen. Na Rabia opgehaald te hebben bij de C&A, begonnen met flyers uit te delen, eerst langs het fietspad, later bij de ingang van de C&A, om daar nog mensen op te vangen die niet wisten waar het startpunt was.

14.00 uur was voorbij, nu zelf terug naar het startpunt van de Vredesmars, waar een ieder zich had verzameld! Een foto door een vakfotograaf werd gemaakt, waarna de kleine, maar belangrijke stoet van start ging.

Foto: SP Veenendaal

Jan voorop met de Megafoon; de vlag volgde door Nico en Rabia gedragen Een stevige wind trok aan de vlag, waardoor deze bol kwam te staan! Op verschillende strategische punten werd stil gehouden, om een toespraak, dan wel een gedicht voor te dragen!

Bij het ons wel bekende stadsstrand (voor de gesloten winkel van Daisy’s) werd nu het woord vrede gevormd door de potjes met waxinelichtjes, welke door de omstanders konden worden aangestoken! Jan hield zijn laatste toespraak met als kernwoorden:

VREDE - MENSELIJKE WAARDIGHEID - GELIJKWAARDIGHEID - SOLIDARITEIT.

Foto: SP Veenendaal

Een fotomoment was daar nog; 15 personen dit keer (in 2016 waren er 5 personen). Daarna werd alles opgeruimd, in de auto gelegd, even napraten bij een ons bekende pub in Veenendaal... en toen was het ook voor ons even rust om de Feestdagen te vieren in onze familiekring.

Meer over dit onderwerp:

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.