De laatste loodjes van de campagne PS 2019!

19 maart 2019

De laatste loodjes van de campagne PS 2019!

Foto: Jan Breur

(Deze tekst was geschreven voordat het nieuws over het schietincident in Utrecht bekend werd.)

Terwijl ik met mijn koptelefoon op naar de radio luister (NPO 1) over de laatste berichten over de verkiezingen, werk ik nog even aan een stukje over de laatste dagen van de campagne.

Foto: AJ Breur

Te beginnen met vrijdag 15 maart jl. Op het Bruïneplein praten en sponzen uitdelen; zowel over de bewonersavond op 25 maart a.s. met Sandra Beckerman, als de uitnodiging om te gáán stemmen (voorkeur SP natuurlijk). We willen toch huidige kabinet minder stemmen te geven, zodat de oppositie straks in de Eerste Kamer de meerderheid krijgt! Na een tijdje kwamen ook de PvdA kijken en flyeren, gevolgd door de Christen Unie! Na een uurtje waren weinig mensen op de markt; velen doken de supermarkten in!

Foto: Jan Breur

Dan zaterdag 16 maart, guur wat motregen en veel wind, maar wel enthousiaste leden om de statafel te bemensen, de energiepetitie te laten tekenen en natuurlijk gesprekken te voeren met de mensen! Ook de Hoofdstraat trok deze dag weinig winkelend publiek vanwege de weersomstandigheden! We hadden wel onze vaste plaats in de straat, hoek van Kreelpoort/ en het (helaas) nog steeds lege winkelpand van Hootsen. Gelukkig stonden de hebbedingetjes in stevige bakken.Deze werden als presspapièr gebruikt om de folders tegen de wind te beschermen.

Terwijl er verschillende mensen werden afgelost, liep Baukje in Rhenen heuveltje op, heuveltje af om daar nog te flyeren met een speciale flyer over de Rijnbrug. Dus warm was zij wel, met een stevige spierpijn die thuis wel een warm bad nodig hadden!

Foto: Hans Hoksbergen

Zondag 17 maart genoten we van een welverdiende rust met het hele gezin, etiketten voor de bedankjes werden nog geprint. Het plakken komt nog wel!

Woensdag 20 maart
De dag van de waarheid!
Van 7.30 tot 21.00 hebben we de gelegenheid om bij 34 stembureaus uw stem uit te brengen, kijk om u heen of u mensen uit uw omgeving mee kunt nemen, ik wens u allen een goede, bewuste keuze toe, en…. Als het even kan natuurlijk op de SP!

Verkiezingspagina

Kandidaten

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.