SP-krant: VEENENDAAL SP.ECIAAL

19 november 2016

SP-krant: VEENENDAAL SP.ECIAAL

Foto: SP Veenendaal

SP-Afdeling Veenendaal heeft een krant uitgebracht: VEENENDAAL SP.ECIAAL. De krant geeft een inkijkje in de diverse standpunten en activiteiten van de SP in Veenendaal. Zowel voor mensen die de partij al wat beter kennen, als voor mensen die nog moeten kennis maken is het een interessant stukje drukwerk.

In de krant heeft het onderwerp 'zorg' bijzondere aandacht: er wordt teruggeblikt op de actie 'OORMERK ZORGGELD' en er is een groot artikel gewijd aan het Nationaal Zorgfonds, waar de SP zich momenteel hard voor maakt.

Daarnaast is er aandacht voor het Meldpunt Participatiewet en het voorstel van de SP. waarin winkels bij evenementen op zondag open mogen. Ook staat er een interview in met mevrouw Boendermaker, die met haar 88 jaar het oudste actieve lid van SP-afdeling Veenendaal is. De krant sluit af met een brief van Emile Roemer, die de Veenendalers uitnodigt om mee te doen met de SP.

Novemberdebat

Foto: SP Veenendaal

Eén artikel is helaas ingehaald door de tijd. Dat is de aankondiging van het Novemberdebat, dat dit jaar het thema 'WOONBELEID' zou hebben. In dit debat zouden wethouders Marieke Overduin (Veenendaal, CDA) en Paulus Jansen (Utrecht, SP) met elkaar discussiëren over woonbeleid.

Door de val van het Veenendaalse College van Burgemeester en Wethouders heeft de SP zich echter genoodzaakt gezien het Novemberdebat in haar oorspronkelijke vorm te laten vervallen. Ter vervanging heeft de SP een bewonersavond voor de bewoners van (een aantal straten in) het Franse Gat georganiseerd. Deze heeft op vrijdagavond 4 november plaatsgevonden.

Nu verkrijgbaar

De komende tijd zal VEENENDAAL SP.ECIAAL worden versprijd op verschillende plaatsen in Veenendaal. Bijvoorbeeld vandaag in de Hoofdstraat, alwaar TEAM SP zich weer actief inzet voor een Nationaal Zorgfonds zonder eigen risico.

Mocht u, om wat voor reden dan ook, de SP of de krant mislopen, dan is hij hieronder ook digitaal te lezen en te bekijken.