Veenendaal SP.eciaal 2017

Veenendaal SP.eciaal 2017

Foto: Jan Breur

krant voor betrokken Veenendaal

Net als vorig jaar heeft SP-Afdeling Veenendaal ook nu weer een krant uitgebracht: VEENENDAAL SP.ECIAAL. De krant geeft een inkijkje in de diverse standpunten en activiteiten van de SP in Veenendaal. Zowel voor mensen die de partij al wat beter kennen, als voor mensen die nog moeten kennis maken is het een interessant stukje drukwerk.

De krant opent met een groot interview met Cor en Ria van Londen. Ria heeft eerder dit jaar de Oog Voor Veenendaal-prijs gewonnen voor haar inzet in het Franse Gat. Cor werkt bij IW4, en maakt regelmatig foto's voor de SP. Daarnaast zet hij in voor allerhande SP-acties. Cor en Ria, twee mensen met een hart van goud, die zich optimaal inzetten voor hun buurt. Zij laten zien wat gelijkwaardigheid, menselijke waardigheid en solidariteit is.

Foto: Enna van Duinen

Ook wordt er teruggeblikt op een aantal acties en activiteiten.

• De bijeenkomst 'Koffie, Cake & WMO', waar mensen hun ervaringen met de WMO konden delen. Hier bleek dat indicaties nogal eens tekort schieten. De SP raadt aan om altijd iemand mee te nemen naar gesprekken met de gemeente. En de SP zet zich in voor ruimhartigere indicaties.
  • De inzet van KaBeCo, ondersteund door de SP, voor renovaties in het Franse Gat. Patrimonium Woonservice heeft de handschoen opgepakt en is aan de slag gegaan met de wensen van de bewoners. De SP gelooft in de kracht van mensen die samenwerken, en zal buurtbewoners die zich samen inzetten voor hun wijken ondersteunen in hun acties.
  • De actie 'Red Ons Stadsstrand' die bijna 11.000 handtekening had opgeleverd. Veenendalers en andere bezoekers van het centrum hechten waarde aan behoud van het volledige stadsstrand in het hartje van de stad. De gemeenteraad wilde echter zo ver niet gaan...

Ook wordt er gewezen op het Kennisnetwerk Thuiszorg, waarmee SP Veenendaal contact houdt met mensen die werkzaam zijn in de thuiszorg en (WMO) schoonmaakhulp.
En het Ervaringspunt Participatiewet. De SP wil graag weten of alles naar wens en behoren verloopt, en wat de ervaringen zijn van de mensen die met deze wet te maken hebben.

Foto: SP Veenendaal

Al met al is de nieuwe VEENENDAAL SP.ECIAAL weer een krant die fijn is om te lezen. En hopelijk... om daarna in actie te komen. Voor jezelf, voor elkaar, voor Veenendaal!