Leuzen - LXVI

Leuzen - LXVI

Leuze nr.66:

NIETS IS ONMOGELIJK

“Wat wil je nou kleintje, Denk je nu heus dat je het voor elkaar krijgt?”, zei een man afgelopen december. We waren bezig met een actie om het overgebleven geld van de WMO ook voor de zorg te laten bestemmen. En niet, zoals de VVD voorstelde, te gebruiken om het winkelcentrum mee op te pimpen. Uiteindelijk met meer dan duizend handtekeningen die we hiervoor verzameld hebben, heeft de Veense raad besloten om het restant WMO geld in een speciaal zorgspaarpotje te stoppen.
Als kleine SP is het ons samen met de meer dan duizend ongeruste Veenendalers gelukt. Samen maakten we het mogelijk!

Ook nu, als ik over het Nationaal Zorgfonds Zonder Eigen Bijdrage praat, krijg ik regelmatig de opmerking dat we dat tóch niet voor elkaar krijgen.” De tijdgeest is veranderd. De economie laat het niet toe! “, dat zijn vaak de argumenten die gepaard gaan met deze opmerking.
Ik geloof er wél in. We zijn geen slaaf van de tijdgeest of van de economie. Wíjzelf bepalen de tijdgeest en wíj bepalen de economie. Wij zijn mensen met een keuzevrijheid.
Dáárom, als je voorstander bent van een Nationaal Zorgfonds, lees er over en vertel het aan anderen en maak ook hen enthousiast. Samen staan we sterk. Samen is bijna alles mogelijk.

Foto: Jan Breur

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.