Geef de kinderen een fijne kerst!

25 november 2020

Geef de kinderen een fijne kerst!

Foto: SP Veenendaal

Nog steeds zitten veel ouders in diepe ellende, omdat zij door de Belastingdienst onterecht beschuldigd zijn van fraude met kinderopvangtoeslag. Een aantal van hen is in diepe armoede gestort. De dagelijkse boodschappen zijn al te duur – laat staan een aardigheidje voor de kerst.
Daarom ondersteunt de SP de inzamelingsactie die een groep slachtoffers is gestart, om hun lotgenoten toch nog een beetje te laten genieten tijdens de kerstdagen. Doneren kan via doemee.sp.nl/kerst

Dankzij een motie van de SP in de Tweede Kamer krijgt een aantal slachtoffers nu een schadevergoeding. Wij vinden dat die ook echt bij de slachtoffers terecht moet komen, en niet gelijk moet worden afgepakt door een 'verrekening' met de bijstand of een andere gemeentelijke uitkering. In de gemeenteraad zullen wij een motie indienen, zodat de ouders dit geld echt mogen houden.

Leuker kunnen we het niet maken. Wel menselijker.

Deze tekst verschijnt vandaag op de Gemeentepagina in 'de Rijnpost'.

Doneer

De gemeente heeft een mailadres ingesteld, waar gedupeerde ouders met vragen terecht kunnen: kinderopvang@veenendaal.nl

Zie ook:

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.