De laatste volle week voor de verkiezingen.

9 maart 2017

De laatste volle week voor de verkiezingen.

Foto: SP Veenendaal / Jan Breur

Het is aftellen geblazen.

Stonden we afgelopen zaterdag met meerdere partijen in de hoofdstraat, nu hadden we nog verschillende evenementen/avonden waarbij de inwoners uitgenodigd waren, zoals de Thema-avond op 6 maart j.l. waar Ad Meyer uitgenodigd was (hij staat nr 20 op de verkiezingslijst). Een avond waar druk voor geflyerd was,over betere zorg en lagere huren.Over huurwoningen en zorg spraken onze Sietse van der Bij, en Jan Breur,onze fractievoorzitter en raadslid in de Gemeente Veenendaal. Een gezellige avond.

Dinsdag werd er overdag door verschillende personen huis aan huis gefolderd in de wijken waar meerdere SP aanhangers wonen, het maandblad de Tribune werd naar de leden gebracht, en ‘savonds werd er huis aan huis/deur aan deur dus: aanbellen, de mensen oproepen om te gaan stemmen, indien daar de bewoners daar behoefte aan hadden werd er nog een dieper ingaand gesprek gevoerd.

Foto: SP Veenendaal

Toen was daar woensdag 8 maart, Internationale Vrouwendag. Reden voor felicitaties, 's morgens op de sportschool (alleen de dames), en er een feestje van te maken vandaag; ondanks de regen die met bakken uit de lucht viel!

’s Middags werden door een 4 tal enthousiaste SP ers bloemen uitgedeeld, we begonnen bij C&A, en omdat het door de regen niet erg druk was, gingen we de winkels in, om daar het personeel en de daar aanwezige vrouwelijke bezoekers van een narcis te voorzien! Bovendien benadrukten we dat het dit jaar het thema 100 jaar vrouwenkiesrecht was, dus: volgende week stemmen op een vrouw!!! We waren binnen een uurtje door onze bloemen heen, liepen nog even door naat de cultuurfabriek voor een praatje en een drankje, tekenden we bij Amnesty International voor de actie vrouwen die in de palmoliebranche zware arbeid verrichten tegen weinig inkomen.

Foto: SP Veenendaal / Enna van Duinen

Nadat er een foto gemaakt was door onze vaste medewerker bij Stip, gingen we weer huiswaarts, met de uitroep Tot de volgende ronde!

Voor de een was dit nog de zelfde avond,ook weer deur aan deur, voor de ander wordt dat a.s. zaterdag in de Hoofdstraat voor de laatste loodjes. Daarna nog het Jeugdjournaaldebat op zaterdagavond, een  debat met de lijsttrekkers van de 2 grootste partijen (zondag), en wordt het aftellen naar woensdag 15 maart, de dag van de echte peilingen!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.