10 juni 2017; Drukke dag voor de SP!

11 juni 2017

10 juni 2017; Drukke dag voor de SP!

Foto: Enna van Duinen

Na een paar bewolkte dagen scheen de zon gelukkig weer en omdat er vanmiddag ook een belangrijke middag was, gingen we vanmorgen om 11.00 uur op pad. Even 2 uurtjes voor het Stadsstrand! Op het Stadsstrand was het nog lekker rustig (ook de ijssalon was nog dicht), dus werd na rijp beraad opgesplitst in 2 groepen. Een voor de hoofdstraat; de rest vermaakte zich uitstekend rondom het Stadsstrand!

De meeste mensen waren aardig op de hoogte van wat er overbleef. Lampegiet verhuizen? Waar moet dan de bevoorrading blijven, al die grote trucks met materialen (requisieten voor op het toneel etc.), daar is geen toegangsweg voor? Verder natuurlijk de verspilling van het geld voor onderzoek naar de verplaatsing (50.000 euro). Hadden de mensen langer de tijd om te praten, kwam ook de Pnielkerk ter sprake. "Afbreken dat ding," werd er gezegd!!!

Foto: SP Veenendaal

Om 13.00 uur werden de handtekeningen geteld,samen met de volle lijsten van de ijssalon, kwamen we vanmiddag op 375 handtekeningen!!! Er waren nog een paar losse handtekeningen, maar die worden de volgende keer weer meegeteld!

teken de petitie

Foto: Koffie, Cake & WMO

Na even thuis geweest te zijn, gingen we richting de Duivenwal, waar de middag 'Koffie, Cake & WMO' georganiseerd werd. We mochten hier 30 mensen ontvangen die op de hoogte gebracht werden over het wel en wee van de WMO in Veenendaal. Ook mochten we de heren Van Hal (voorzitter) en Van de Brandt (vice-voorzitter) van het WMO Forum ontvangen, die ons met raad en daad bijstonden! De initiatiefnemer van deze middag was Yolande van de Meer, ervaringsdeskundige op dit gebied. Het had voor haar maar liefst 18 maanden geduurd voordat zij de hulp kreeg waar ze recht op had!!!

Om te voorkomen dat dit anderen ook overkomt kwamen er goede tips via haar, en de vertegenwoordigers van het WMO forum. En de aanwezigen vertelden over hun problemen, en waar zij tegenaan lopen. Dit is genoteerd en wordt gebundeld. Ongetwijfeld voeding voor Jan om in een debat aan te tonen dat het niet zo goed gaat met de WMO als de wethouder ons wil laten geloven!

Foto: Koffie, Cake & WMO

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.