Was het maar zo gemakkelijk!

4 juni 2017

Was het maar zo gemakkelijk!

Foto: Jan Breur
(Super)zaterdag 3 juni 2017...

Voor 3 personen was het vandaag studiedag in Amersfoort (hard werken hoor!); de thuisblijvers gingen vandaag SUPER ZATERDAG vieren.

Voor de SP in Veenendaal is de keuze van een onderwerp voor SUPER ZATERDAG niet zo moeilijk. Een onderwerp immers waar de bewoners mee bezig zijn is het gebeuren rond het STADSSTRAND! Wat de Gemeente daar mee wil doen, zijn de bewoners goed mee op de hoogte. De lokale en regionale kranten hadden verhaald over de plannen met het stadsstrand en de eventuele verplaatsing van het theater 'de Lampegiet'. Dat kunt u tevens allemaal elders vinden op de SP pagina.

Foto: Jan Breur
Vandaag waren we gelukkig dan weer met Jan,Toke,Sietse en Nico aanwezig met de lijsten om handtekeningen te verzamelen met de “handcomputer”, wat de passanten weer de nodige uitspraken ontlokten die varieerden van:

• Hebben we weer eens iets leuks voor alle lagen van de bevolking, gaan ze het weer verpesten met het verplaatsen van de Lampegiet.
  • De rijken kunnen wel  weer hun duurdere cultuur bijwonen, de wat lagere klasse wordt hun plezier afgenomen.
  • Juist gezellig zo’n openbare plek in het centrum; het trekt weer volk naar Veenendaal
  • Gaat er weer gebouwd worden met winkelruimte eronder? Staat er al niet genoeg leeg?
  • De winkeliers die buiten het centrum hun nering hebben zijn niet voor niets buiten het centrum gaan zitten!
  • Een speciaal potje om die winkeliers naar het centrum te halen? Kunnen ze beter op een andere manier gebruiken door betaalbare huurwoningen neer te zetten!
  • De Pnielkerk voor een miljoen verbouwen? Dat krijg je er toch niet voor terug, laten ze de prijs maar met een miljoen zakken!

Al met al was het een gezellige middag; de mensen bleven vriendelijk. Waren ze in eerste instantie ons voorbij gelopen, kwamen ze nog even terug: "o, gaat het over het stadsstrand? Daar wil ik wel voor tekenen!" Fijne en leuke gesprekken waren dat!

Verder trof ik nog een jonge man die bedrijfskunde aan het studeren was. Hij heeft wel belangstelling voor de politiek, maar is er nog niet helemaal uit hoe of wat.
"Ga eens met de jongereraad in Veenendaal praten, kom naar het  Roodstock-festival op 24 juni ja, ook op het stadsstrand, kom eens op deTribune zitten..."
"Op het voetbalveld?"
"Nee, in het Gemeentehuis!"
Geld kan je maar een keer uitgeven. Als je 1000 euro te besteden hebt kan je het maar één keer uitgeven,of je dat nou in 6 of 7 dagen doet...
zo rolden we in een korte tijd door heel wat politieke problemen heen, maar oplossingen vonden we nog niet in dit korte tijdsbestek!

was het maar zo gemakkelijk!

Foto: Jan Breur

Het resultaat van vandaag 375 van ons vieren, 160 van de lekkere ijssalon! Ook daar wordt druk getekend op de dagen dat we gewoon aan het werk zijn!

teken de petitie

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.